Zalando omarmt positiviteit en optimisme in eindejaarscampagne

Crea / News

Deze feestdagen viert Zalando de ultieme vorm van menselijke verbondenheid en solidariteit: de omhelzing. In een uitdagend jaar van onzekerheid en met minder contacten voelt menselijke verbondenheid belangrijker dan ooit. Met de eindejaarscampagne ‘We zullen elkaar weer omhelzen’ wil Zalando een gevoel van optimisme en hoop voor de toekomst overbrengen in heel Europa.

De eenvoud en de emotionele impact van een omhelzing komen gedurende de hele campagne terug. Of het nu gaat om vrienden die arm in arm lopen, een dochter die haar bejaarde vader omhelst, of koppels van alle leeftijden, geslachten en seksuele oriëntatie die elkaar omhelzen de hoofdrolspelers in de campagne zijn echte mensen.

“De menselijke verbondenheid vormt het centrale idee van onze eindejaarscampagne en sluit aan op onze wens om in deze moeilijke tijd naast onze klanten te staan. Met deze campagne willen we vooral een sociale rol spelen en in contact komen met elkaar via herkenbare verhalen,” zegt Barbara Daliri, senior vice president sales & marketing van Zalando. “In de campagne wilden we de uitzonderlijke omstandigheden en de onzekerheid van de feestdagen dit jaar onder ogen komen en tegelijkertijd een gevoel van hoop overbrengen.”

Zalando lanceerde de campagne ‘We zullen elkaar weer omhelzen’ op 8 november in België. Deze boodschap van hoop wordt verspreid via verschillende kanalen: reclame-, digitale en social kanalen, aangevuld met de film ‘100 Years Together’. De 360°-campagne werd gecreëerd in samenwerking met het creatieve bureau Anomaly Berlin en zal in alle 17 Europese markten waar Zalando actief is worden uitgerold.

De televisiespot is opgenomen in Nigeria, Vietnam, Italië, Mexico, Zweden en Duitsland door vier regisseurs, gefotografeerd door Sarah Blais en gecureerd door Vincent Haycock. Elke film vertelt het verhaal van één omhelzing, verenigd door een coherente look & feel, waardoor alle films individueel of samen afgespeeld kunnen worden. Het nummer ‘Godspeed’ van Frank Ocean versterkt het gevoel van menselijke verbondenheid en samenhorigheid.

Credits Zalando
Campaign Management: Mona Herdener, Katharina Kämpfe, Amit Margalit
Account Management: Milena Steinke, Naomi Scholz, Mona Mohamed Adel, Leonie Knorr
Head of Creative Direction: Lydia Gries
Art Director: Andrei Khashan
Global Social Media: Natalie Wills, Marieke Nelemann, Alexandra Dröner

Credits Anomaly
CEO & Partner: Simon Owen
Executive Creative Director: Veit Möller
Chief Strategy Officer: Amanda Feve
Business Director: David Barton
Account Director: Joanna Hirst
Project Manager: Elli Pfahler
Senior Producer: Katrin Kaiser
Strategist: Lennart Fleschhut
Creative Directors: Patrick Chambers & Delia Reyes
Copywriter: Omar Khairy