Zalando Pre-owned viert eenjarig bestaan met Mathieu Terryn

Om het éénjarige bestaan van Zalando Pre-owned te vieren dook Oona Agency de kast in met -en van- Mathieu Terryn. Vrouwlief Marie Wynants stond achter de camera, haar ‘grand amore’ en tevens ook Bazart-frontman voor de camera.
“Ik shop al heel mijn leven tweedehands,” steekt Mathieu Terryn van wal. “Zo is ook bijna de helft van mijn garderobe vintage! Als het gaat om fysieke vintage shops zijn Episode en Think Twice winkels waar ik al sinds jaar en dag naar toe ga. Antwerpen telt echter ook leuke vintage boetieks met een sterk aanbod designer pareltjes, die ik ondertussen ook regelmatig binnenspring. Online vind ik dan weer mijn gading bij op Zalando Pre-owned.”
In België worden per jaar 300.000 miljoen kledingstukken weggegooid, dat is gemiddeld 8.32 kilo textiel per persoon. Uit onderzoek van Movinga bleek dat gemiddeld 88% van de Belgische garderobe niet wordt gedragen en dat wil zeggen dat er slechts 12% van de garderobe actief wordt gedragen. Zalando wil dan ook met Pre-owned iedereen aansporen om niet gedragen kleding een tweede leven te geven.
KLEREN VAN HET LIJF Q&A MET MATHIEU TERRYN
Outfit die een warme herinnering met zich meedraagt?
“Dan ga ik voor de outfit die ik aanhad tijdens op mijn burgerlijk huwelijk. Dat was echt zo’n outfit die de “nieuwe mij” introduceerde en ook een nieuw tijdperk in life inluidde. Dat voelde goed.”
Beste vintage aankoop ooit?
“Mijn lange zwarte Raf Simons jas. Ondanks het feit dat die jas al drie verschillende eigenaars heeft gehad, is het item nog steeds in goede staat. Het is voor mij echt een pièce unique waar ik trots op ben.”
Shoppen in de kast van?
“Harry Styles! Ik vind hem écht een stijlicoon. Of hij nu gaat voor heel kleurrijk of heel simpel, die gast staat echt met alles.”
Shopinspiratie?
“Ik haal veel van mijn inspiratie uit magazines. Soms werken die looks bij mij en soms ook niet. Mijn vrouws mening is meestal wel een doorwegende factor.”
Thrift tip?
“Ik probeer steeds voor stukken te gaan waaraan je kan zien dat de vorige eigenaar er goede zorg voor heeft gedragen. Verder vind ik wel dat als een bepaald stuk je echt goed past en goed voelt dan moet je zeker niet twijfelen. Zeker als je al heel lang op zoek bent of fan bent van een bepaald stuk. Het moment waarop je iets vindt in jouw maat waar je al lang naar op zoek was, da’s magisch. Dat betekent ook gewoon dat het meant to be is!”
Credits :
Photography: Marie Wynants
Creative agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Toon Vanpoucke & Morgane Choppinet
Copywriter FR: Nicolas Mouquet
Social media creative: Lisa Smets
Head of production: Charlotte Coddens
Lead producers: Amandine Clio, Evelyn Savels
Strategy: Laura Deknock, Vincent d'Halluin
Design: Vito Latorrata
Production company: Landvogel
Director: Ines Vansteenkiste-Muylle
Executive producer : Yannick Verdonck
Producer: Claudia Baumlin
DOP: Kamiel Doens
Light : Rayan Imoula
1AD/Regie-assitentie : Raffaële Lambot
1AC/Focuspuller : Jules Koechlin
Sound on set : Rinus De Wilde & Toon Echelpoels
Art direction : Sanne Vandenberghe
Styling : Vincent Van Laeken
MUA : Pouchka Duval Wille
Post-producer: Glenn Renard
Editor : Tom Syryn
Management Mathieu Terryn: DBNR
Partnerships Mathieu Terryn: Glenn De Leener
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]