Zenith onthult nieuwe naam en nieuwe identiteit
Zenith, het mediabureau van de Publicis Groupe, onthult haar nieuwe wereldwijde aanpak inzake communicatie, ondersteund door een nieuwe visuele identiteit, propositie en nieuwe platformen binnen het Zenith-netwerk.
Deze evolutie, aangestuurd door de global brand president van Zenith, Vittorio Bonori, is de grootste ontwikkeling voor het Zenith netwerk sinds de lancering van “The ROI Agency” positionering in 2002. De nieuwe aanpak - ROI+ genaamd - werd ontwikkeld om de business uitdagingen op te lossen door middel van geavanceerde businessmodellen. Deze aanpak biedt de klant drie belangrijke voordelen, zegt men bij Zenith: "Eerst en vooral de ontwikkeling van 'upstream' strategieën die een betere ROI opleveren dankzij business transformatie; tweede voordeel is een focus op de consumer journey in zijn totaliteit om op die manier op grote schaal een gepersonaliseerde communicatie te ontwikkelen; laatste voordeel is het maximaliseren van de downstream rendementen dankzij top-level automatisatie zoals 'machine learning'. "
Davy Caluwaerts, managing director van Zenith Belgium - voorheen ZenithOptimedia Belgium - , licht de rebranding van Zenith verder toe: “De rebranding staat symbool voor het harde werk dat we de laatste maanden geleverd hebben op merkniveau en op ons aanbod naar klanten. De nieuwe propositie vertrekt vanuit de vraag ‘Hoe kunnen we topline groei genereren voor de business van onze klanten?’ De aanpak vertrekt dus eerder vanuit business dan media. Waarmee we ons nog meer willen positioneren als business partner van de klant, eerder dan louter een mediabureau. Ik ben heel enthousiast over het feit dat we in onze transformatie ook de tijd hebben genomen om de waarden waarvoor we staan te herdefiniëren, aangepast aan deze nieuwe tijden, niet enkel als merk maar ook als werkgever. Want talent en mensen zijn ons belangrijkste kapitaal.”
De nieuwe aanpak van Zenith vertaalt zich ook in een volledige rebranding van het bureau. Op basis van “The ROI Agency” positionering communiceert Zenith ook haar nieuwe mantra: "We blenden data, technologie en briljante specialisten om nieuwe opportuniteiten te ontdekken, ingewikkelde uitdagingen op te lossen en de business van onze klanten te laten groeien.”
De nieuwe propositie van het bureau vertaalt zich eveneens in een transformatie van de “peak” in het logo naar een soort van driedimensionaal framework dat de aanpak van Zenith weerspiegelt waarbij ze de verschillende uitdagingen van hun klanten aangaan. Het nieuwe logo wordt verder aangevuld met nieuwe kleuren, lettertypes en visuals die een nieuwe toon zetten voor Zenith wereldwijd. De website van Zenith– www.zenithmedia.com - werd compleet vernieuwd binnen het wereldwijde rebrandingprogramma. Data en inzichten zijn nu beschikbaar op de site in een nieuwe, interactieve sectie, Global Intelligence genaamd. Vittorio Bonori: "We beschikken over een visie omtrent het leveren van een groei inzake transformatie voor onze klanten en dit vereist een nieuwe manier van werken die zowel technologie als uitvinding omarmen. Ik geloof dat de nieuwe propositie en merkidentiteit van Zenith bouwt op onze unieke ROI positionering, en ons onderscheidt van onze concurrenten."
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]