Zes finalisten voor BAM Marketer of the Year 2019

Awards / Marketing / News

De Belgian Assocation of Marketing (BAM) heeft zes finalisten die kans maken op de titel BAM Marketer of the Year 2019. Deze finalisten zijn verkozen via een onafhankelijke jury, waaronder ook de vorige Marketers of the Year. Welke Nederlandstalige en Franstalige genomineerde met de bekroning aan de haal gaat, maakt BAM bekend op het BAM Marketing Congress op 5 december.

Een van deze 3 Nederlandstalige finalisten wordt de opvolger van Mieke Debeerst (Belfius).

  • Kristof Ampe (Royal Swinkels Family Brewers en Advertisers's Personality of the Year 2018) vervult sinds september 2019 de functie van General Manager Middle-East & Africa bij de Nederlandse brouwer, maar verdiende zijn strepen in marketing. Recent was hij verantwoordelijk voor de merken Palm en Rodenbach én de launch van Cornet bij Royal Swinkels Family Brewers.
  • Elke Dens (Visit Flanders) is sinds 2012 Marketing Director van Visit Flanders en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor het imago van Vlaanderen in het buitenland. De campagne Mud Soldier is daarbij wellicht een van de bekendste exploten.
  • Patrick Kindt (KBC) is als General Manager Marketing & Communication en lid van het Directiecomité al sinds 2008 het marketinggezicht van KBC. Hij zorgde ervoor dat de bank en verzekeraar op marketingvlak al die jaren de concurrentie een stapje voor was.

Aan Franstalige zijde werden deze 3 finalisten geselecteerd als mogelijke opvolger van Aude Mayence (Delhaize).

  • Pierre Lalmand (FEBIAC) is algemeen directeur van het Autosalon en directeur van het Huis van de Automobiel. In tijden van ingrijpende veranderingen voor de auto-industrie timmert hij al vijf jaar hard aan de efficiëntie van ’s lands grootste evenement.
  • François Simon (L’Oréal) nam in 2017 de rol op van CMO bij L’Oréal Belgilux. Hij tekende voor een nieuwe organisatie van het marketingdepartement om zo onder andere de digitale transformatie van de groep te sturen.
  • Véronique Vergeynst (Brussels Airport) nam als Head of Corporate Marketing in 2017 de verantwoordelijkheid op voor de merkstrategie van Brussels Airport. Haar missie: van een luchthaven een volwaardig merk maken.

Juryselectie en oproep aan de deelnemers BAM Marketing Congress

De jury onder leiding van juryvoorzitter Jean Cornet (Deloitte) heeft eind september de 10 kandidaten geëvalueerd en heeft de 6 finalisten verkozen. De punten van de jury tellen voor 2/3 mee van het globale resultaat. De resterende 1/3 zal via live voting gebeuren tijdens het BAM Marketing Congress op 5 december.

Tijdens deze eerste dag van het BAM Marketing Congress krijgen de zes finalisten de kans om zich op het hoofdpodium voor te stellen aan de meer dan 1000 aanwezige congresgangers, die aansluitend zullen kunnen stemmen op hun favoriete marketeer. ‘s Avonds vindt de ceremonie plaats met de bekendmaking van de 2 winnaars gevolgd door een walking dinner.