Zes procent meer triple play-abonnees bij Telenet


Telenet maakte de resultaten voor het volledige jaar 2015 bekend. De 6% groei van de bedrijfsopbrengsten lag hoger dan de Adjusted EBITDA-groei van 5%, door hogere investeringen in dienstverlening aan klanten en hogere integratiekosten voor de BASE-overname. Er was een vrije kasstroom van €279,0 miljoen, +17% j-o-j, ondanks fors hogere betaalde winstbelastingen, omwille van Adjusted EBITDA-groei, lagere geldelijke interestkosten en werkkapitaalverbeteringen. Telenet blikt ook vooruit: zoals eerder bericht keurde de Europese Commissie vorige week de BASE-overname goed. "Dat zal ons toelaten om effectiever te concurreren en meer mobiele klanten aan te trekken," zo meldt Telenet.
Enkele details: het aantal triple-playabonnees steeg met 6% j-o-j tot 1.094.300 op 31 december 2015 en vertegenwoordigde daarmee ongeveer 50% van het klantenbestand. Deze stijging was te danken aan de aanhoudende groei van de bundels "Whop" en "Whoppa" en aan onze aantrekkelijke promoties, maakte Telenet zich sterk.
Eind 2015 telde Telenet meer dan 1 miljoen mobiele-telefonieabonnees met een post-paidabonnement; deze stijging met 12% j-o-j vertegenwoordigt een stevige nettogroei van 24.000 abonnees in het vierde kwartaal van 2015, ondanks de hevige concurrentie.
Ook opvallend is dat de raad van bestuur een aandeleninkoopprogramma van €50,0 miljoen goedkeurde, met ingang vanaf 15 februari 2016.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]