Betalende televisiediensten kunnen het niet langer enkel hebben van de sterkte van hun aanbod, maar moeten hun klantenrelaties verbeteren om hun abonnees te behouden. Dat toont nieuw wereldwijd onderzoek aan van abonneespecialist Paywizard. Zo zou 24% van de televisiegebruikers in het voorbije jaar een digitale betaaldienst hebben opgezegd omwille van een slechte klantenervaring, terwijl 84% zelf aangaf dat te zullen overwegen in zo’n geval. 46% bleef dan weer trouw aan een provicer dankzij een positieve klantenervaring.
« Er vindt een belangrijke verandering plaats in de markt van de betalende televisiediensten, » klinkt het bij Bhavesh Vaghela, chief marketing officer bij Paywizard. « Gebruikerservaring wordt namelijk steeds belangrijker in het succes van een provider, nog meer dan de content en kosten. » Verder toont de studie ook aan dat veel consumenten delen van hun abonnement zouden laten vallen bij het nemen van bijvoorbeeld een andere on-demand videodienst, meestal om geld uit te sparen. « Providers moeten er dus voor zorgen, zeker zij die geen contracten met bepaalde duur aanbieden, dat ze proactief blijven in het engageren van gebruikers, zeker nu consumenten steeds meer opties hebben en niet langer bang zijn om daar gebruik van te maken, » besluit Vaghela.
Het volledige rapport kan u hier terugvinden.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]