Op het BAM Marketing Congress begin december wordt voor de vierde keer de award voor Belgium’s New Brand of the Year uitgereikt. De zoektocht naar de opvolger van Spott is nu ingezet, want de inzendingen zijn geopend. Wie in aanmerking wil komen om Belgium’s New Brand of the Year te worden mag maximum 5 jaar bestaan (of gerebrand zijn).
“Mensen gaan er tegenwoordig van uit dat alle merken uit het buitenland komen, maar ook in België zijn er sterke merken, ” vertelt Kris Sierens, initiatiefnemer en coördinator vanuit de Expert Hub Branding. “Het is net die reflex die we willen aankweken: sterke merken kunnen ook uit ons land komen. Die hoeven trouwens niet van een puur Belgisch bedrijf te komen. Zo is FÏNLEY van Coca-Cola volledig in ons land ontwikkeld. Het hoeft trouwens niet om een nieuw-nieuw merk te gaan. Ook een rebranding kan.”
Op dit moment kunnen bedrijven een eigen merk nomineren of kunnen anderen dat doen, maar wel tot 17 oktober. De jury kiest op basis van de geleverde info en eigen opzoekwerk vervolgens vijf genomineerden. Zij geven een presentatie aan de jury die vervolgens 70% van de punten toekent. De overige 30% komt van een publieksstemming. En dan is het wachten tot het BAM-congres. Een eigen of ander merk nomineren kan via de website van Belgium’s New Brand of the Year.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]