Zweden zet haat om in liefde

Na het wereldkampioenschap voetbal tussen Zweden en Duitsland afgelopen zaterdag werd de Zweedse voetballer Jimmy Durmaz blootgesteld aan een enorme golf van rassenhaat op sociale media. Om zich uit te spreken tegen dit ongepaste gedrag, lanceerden de Zweedse verzekeringsmaatschappij Länsförsäkringar en reclamebureau Stendahls ‘The Nasty Filter’, een mobiele toetsenbordfunctie die haatdragende woorden met behulp van een autocorrectie verandert in liefdesboodschappen. Woorden als “terrorist pig,” “bearded animal,” “traitor,” “scum,” en “inbred” werden toegevoegd aan de filter, samen met de andere haatdragende woorden die verschenen in Durmaz Instagram feed.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]


