Tramway21 maakt CBC toegankelijk voor iedereen

Kastelen, golfclubs, zeiljachten, kunstcollecties of grands crus... de reclamecampagnes voor private banken zijn talrijk, maar ze lijken op elkaar en hanteren daarbij steevast dezelfde cliché’s. Tramway21 heeft besloten om voor zijn klant CBC Bank & Insurance alles met een andere blik te bekijken. « CBC Bank slaagt erin naar voor te treden als outsider op de markt, omdat het geen ‘bling-bling’ clubje is voor de gegoeden. Dat zit helemaal niet in het DNA van het merk, » zegt François Daubresse van Tramway21. « We hebben deze campagne aangepakt zoals we dat zouden gedaan hebben voor elk ander product of andere service van CBC. Met dezelfde benadering: oplossingen en experten ten dienste van de beslissingen van de klanten. We willen echte problemen naar voor schuiven door de campagne een zeer menselijke touch te geven, dicht bij de werkelijkheid van eenieder. »
Voor Sandra Circhirillo, Marketing & Communication verantwoordelijke bij CBC « is klant worden bij een private bank de droom van de enen, voor anderen is het de vervulling van een leven. Maar voor iedereen is het de uitdrukking van de wens om zijn patrimonium te beschermen en tegelijk te dynamiseren, voor de oude dag of om het in alle sereniteit door te geven. Het betreft hier iets zeer menselijk dat een weerslag heeft op het leven van elke dag. Hoe bereid men zijn pensioen voor, hoe beheert men zijn patrimonium of beschermt men zijn kinderen bij een erfenis? Het zijn allemaal bankzaken, verbonden met de beslissingen van de mensen, en dat heeft Tramway 21 goed begrepen. CBC Private Bank is een open instelling die meer dan ooit toegankelijk is op de belangrijke levensmomenten. »
De campagne telt vijf onderwerpen rond vier grote thema’s (vermogensstructurering, french desk, vooruitziendheid en actiestrateeg) en is te ontdekken op POS-affiches, bannering en advertenties in de gespecialiseerde pers. Ze wordt ondertekend met « Welkom in Private Banking ».
Credits:
Client: CBC Banque & Assurance
Contact: Sandra Circhirillo, Valérie Stoupy, Régis Versavel Agency : Tramway21
Creation: Marco Calant, François Daubresse
Strategy: Madeleine Leclercq
Graphical Artwork: Lilas Heinix, Shanti Botman
Account: Astrid Wauthier
Digital Project Manager: Antoine Nelis
Art Buying: Laurence Maes
Production Company: Superette prod – Isabelle Henrichs Photos : Dominique Libert
Media: MindShare
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]