Volvo en FamousGrey rekruteren via AI

Crea / News

Volvo FamousMet de HR90 lanceert premium autobouwer Volvo Car Belux geen nieuw type wagen, maar wel een state-of-the-art HR-partner die hen via artificial intelligence aan nieuwe profielen zal helpen voor de eerste generatie personal service technicians. De HR90 is een Volvo S90 wiens pedestrian camera, spraaktechnologie, car connect systeem en andere technologische features werden aangepast en uitgebreid zodat de wagen zelf een jobinterview kan afnemen en kandidaten kan testen op hun sociale en technische vaardigheden. De HR90 maakt zijn première op het Autosalon in Paleis 6. Volvo FamousGrey 6

Dat de initiële briefing van Volvo’s rekruteringscampagne voor communicatiepartner FamousGrey snel uitmondde in een mooi staaltje technologie en craftmanship is duidelijk. Zo werd de S90 omgebouwd naar een HR90, een wagen die zelf kan beslissen wie goed genoeg is om onder zijn moterkap te duiken. Rekruteren doet hij door middel van herkenning en mapping van bepaalde artificiële intelligentie parameters die als unieke data worden opgeslagen en geanalyseerd. Het eerste touchpoint met de sollicitant is dus de wagen zelf die via spraak-en andere technologie zelf een geanimeerd job-interview kan doen met kandidaat-technici en via de analyse van woordgebruik en gezichtsexpressie kan peilen naar hun kennis, motivatie en sociale vaardigheden. Daarnaast verzorgde FamousGrey ook de complete ontwikkling en design achter de campagnewebsite (www.volvohr90.be) waar geïnteresseerden hun kandidatuur kunnen indienen. Het artificiële intelligentieluik werd verzorgd door NoCompUTER.Volvo FamousGrey 8Ook inhouse productiehuis, FamousGrey Productions, ging aan de slag en creëerde een spot om deze innovatieve rekruteringsaanpak aan te kondigen. De HR90 maakt zijn première op het Brusselse Autosalon en zet nadien zijn rekruteringsopdracht verder op onder andere jobbeurzen, in scholen en bij de Volvo verdelers. Ook op social media en LinkedIn wordt deze rekruteringscampagne gepusht naar geïnteresseerde personal service technicians. Met de lancering van deze nieuwe HR-strategie wil Volvo zijn onderhoudstechniekers doen evolueren naar personal service technicians die van A tot Z verantwoordelijk zijn voor de wagen: van het eerste klantencontact tot het onderhoud van de wagen. Een service op maat die aangepaste skills van werknemers vereist: personal service technicians beschikken over de nodige technische know-how en beschikken tegelijkertijd over de nodige sociale skills van een verkoper.

Credits
Client: Volvo Car Belux
Client contacts: Balder D’hondt (Marketing director), Thomas Makay (Event manager)
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Tom Berth – Geert de Rocker
Experience Director : Maarten Breda
Project leader: Vincent Vandam
Brand Leader: Kris Vanderhulst
Business Director: Carola Michiels
PR Manager: Sophie Engels
Copywriters : Joanna Ryckaert– Charles-Eli Chauvaux
Design: Jonathan Lichtfeld
Development: Arno van Biesen – Jérémy Dillenbourg – Gwen Vanhee – Wim Vanhenden
Digital Production companies : nøcomputer – Craftworkz
Digital Producer : Bart De Bock
Operations Director : Bart Segers
Production Director : Emily Rammant,
RTV Producer: Loes Fierens - Marlies Neudt
Production: FamousGrey Productions
Producer: Frederik Zaman
Director: Khaël Touag
DOP: Piet Deyaert
Art Director/Decor: Stan Maertens
Sound: Eli Sundermann
Editing & grading. : Sven Vanhee – Jelle Stroo
DTP : Emilie Boudart – Franco Scaramuzza