Dit jaar concentreert de nieuwe IKEA-campagne zich op de kamers in huis die de Belgen nogal eens vergeten. Ter herinnering: in 2018 concentreerde IKEA zijn inspanningen op de living en het salon. In 2019 focust IKEA op twee andere kamers in huis: de slaapkamer en de badkamer. “De uitdaging is enorm. Alle studies wijzen erop dat Belgen hun slaap- en badkamer over het hoofd zien. Het zijn plaatsen waarvoor mensen geneigd zijn minder aandacht aan de inrichting te besteden. De emotionele motivatie en betrokkenheid is minder groot dan in de living of in de keuken. Waarom zou je ze inrichten? Je brengt immers niet veel tijd door in je kamer, behalve om te slapen,” aldus Maarten De Neve, data en CRM strategist bij DDB. De hele moeilijkheid bestaat er dus in mensen ervan te overtuigen dat de inrichting van een slaap- of badkamer een grote impact heeft op de levenskwaliteit. Centraal in de strategie staat het idee ‘Get ready for life’: slapen is niet alleen de afsluiting van de dag, het is veel meer dan dat. Naar bed gaan en slapen betekent ook de batterijen opladen voor de volgende dag. Het klopt dat de omgeving waarin we inslapen – en ontwaken – een belangrijke rol speelt in de kwaliteit van onze slaap en dus ieders levenskwaliteit rechtstreeks beïnvloedt.
https://youtu.be/OWhB-YWotGM
https://youtu.be/HANmhlGRLt8
Credits
Client Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Start date: 4/03/2019
CD : Dieter De Ridder
Innovation Director : Naïm Baddich
Creation : Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele
Strategy : Dominique Poncin, Maarten De Neve
Account team : Annelies Nyns, Maria-Laura Laubenthal, Sofie Hoorens
TV Producer : Erik Van Overloop
Digital producer: Andreas Vanhoutte
Music: Corona – The Rhythm of the Night
Music studio & licensing: Raygun
Music Supervision & Mix: Peter Baert
Singer: Lois Grant
Post-production TVC: Lovo
Media Agency: Mindshare
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]