💊Dr Oetker en MediaCom hebben tĂȘte Ă  tĂȘte met pizza

Crea / News

Slimme merken weten hoe ze in deze barre tijden kunnen adverteren zonder cynisch of opportunistisch te worden. Dr. Oetker, bijvoorbeeld, die met een stemmige spot inspeelt op de realiteit van de quarantainemaatregelen. Dr. Oetker en media-agency MediaCom tonen met hun TV campagne voor Ristorante-pizza’s hoe te communiceren in tijden van quarantaine. 

Mis jij ook het gezellig tafelen van een aantal weken geleden? Geen zorgen. Dr. Oetker volgde MediaComs aanbeveling op om ook in een periode van crisis de communicatie verder te zetten en deze uitdaging aan te gaan met een aanhoudende aanwezigheid op TV. Ze pakten uit met een spot uit een vorige campagne, waarin een koppel een virtuele tĂȘte-Ă -tĂȘte beleeft met pizza. Een situatie die tegenwoordig zeer herkenbaar is voor velen. Hiermee bewijzen Dr. Oetker en MediaCom dat je met de nodige dosis aanpassingsvermogen en creativiteit een mooie aanwezigheid kan bekomen die volledig strookt met de mindset waarin hun klanten nu verkeren.  En dat op een moment waarop de concurrerende e-commerce en home delivery diensten nieuwe proporties aannemen. Yannick Snelders, head of Marketing bij Dr. Oetker Belgium: MediaCom heeft ons laten zien dat het ook in tijden van crisis belangrijk is top of mind te blijven bij onze klanten. De merkbekendheid die we vandaag in stand kunnen houden, zal in de toekomst niet meer herwonnen moeten worden als we terugkeren naar een “normale” situatie. Uiteraard was het wel belangrijk gepast te communiceren gezien de vreemde situatie waarin we ons nu bevinden. Met deze spot willen we mensen inspireren om toch samen te zijn, maar dan wel op een digitale manier. We staan immers volledig achter “blijf in uw kot!”