đAMMA 2020: dit zijn de genomineerden

Omwille van de maatregelen tegen de verspreiding van het Covid-19 virus, kenden de debatten van de expertjuryâs van de AMMA (Annual Master in Media Awards) dit jaar een heel apart verloop. De juryleden werden verzocht in te loggen op meetings via Google Hangouts of via teleconferentie om aan de gesprekken deel te nemen. Zo wisselden de juryleden van 6 expertgroepen van de AMMA-jury 2020, samengesteld door voorzitster Nathalie Rahbani, Media Advertiser of The Year 2019, hun evaluaties en scores uit over in totaal 81 dossiers.
En de genomineerden voor de AMMA 2020 zijn....
Voor de prijs van âInnovation & Development of the Yearâ, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:
Innovation & Development of the Year Nominees |
|
Carglass; Data-driven video without transcoding |
Semetis |
Engie; Passport & Blockchain |
Roularta Media & Space |
Here is the Era of Voice Marketing |
Wavemaker |
Programmatic DOOH Trading - VIOOH Exchange |
JCDecaux |
Scarlet; Dynamic Audio Personalization |
Semetis |
Deze dossiers worden gepresenteerd aan de finale jury en aan het Commpass publiek op 26 mei tijdens de speciale âResearch & Innovation Sessionâ. Semetis zal tijdens die ochtend twee dossiers presenteren.
Dit zijn de 5 namen op de shortlist van de felbevochten categorie âBest Media Strategyâ (16 dossiers):
Best Media Strategy Nominees |
|
AB Inbev; Leffe 0.0% Launch Campaign |
Vizeum |
Delhaize; Magic Vegetables |
Mindshare |
Mercedes-Benz; Introducing a North Star Metric |
PHD |
Mondelez; Leo, crazy break for 80 years |
Wavemaker |
Peugeot; New 208 |
Maxus |
Binnen de categorie âBest Creative Media Useâ, moesten de juryleden kiezen uit 15 dossiers. Deze 5 cases worden doorverwezen naar de finale jury:
Best Creative Media Use Nominees |
|
Actiris; Meer dan je CV |
Zigt |
Orange; Hey Google & DOOH |
Havas |
Jupiler; Don't Drink & Drive |
Vizeum |
Mitsubishi ; Gebouwd voor Belgische wegen |
LDV |
Renault; Zoe Air Quality Campaign |
OMD |
De top 5 binnen de categorie âBest Use of Data & Performance Marketingâ (15 dossiers) ziet eruit als volgt:
Best Use of Data & Performance Marketing Nominees |
|
AVA; Performant Webshops |
HybridAgency |
Burger King; Store Visit |
Havas |
Estee Lauder; Black Friday |
Iprospect |
FCA; The Counter Culture |
Space |
Telenet; Not just another Algorithm |
PHD |
Binnen de categorie âBest Use of Native & Contentâ moest de expertgroep een keuze maken uit 16 dossiers. De awards voor deze categorie zullen verdeeld worden tussen onderstaande campagnes:
Best Use of Native & Content Nominees |
|
Huawei; The perfect Click |
Roularta Media & Maxus |
Mondelez; Leo & Lea, Lovestory of the Year |
Wavemaker |
Nieuwsblad & Axa; De Plezantste Gemeente |
Mediahuis |
Telenet; YUGO, Rebirth of Freestyler |
PHD |
VW; Rescue Drivers |
Mediacom |
En tenslotte zijn dit de genomineerden in de categorie âBest Use of Interactiveâ, waarbij de twee nominaties voor Ogilvy Social.Lab en UM voor hun klant Fanta bijzonder opvallen.
Best Use of Interactive Nominees |
|
Fanta; Elections |
Ogilvy Social.Lab & UM |
Fanta; Haunted by the Dark |
Ogilvy Social.Lab & UM |
Lutosa; Becoming Belviva |
Publicis Groupe |
Mondelez; Leo, a crazy break |
Wavemaker |
VLAM; Streekproducten 2019 |
DPG Media |
CommPass maakt er al sinds jaren een erezaak van om deze inspirerende cases te delen met de markt, tijdens speciale sessies, presentaties door de genomineerden aan de jury en het publiek of via het AMMA magazine.
Aanpassingen in de AMMA kalender
Dit jaar kan de UMA Day met de presentaties van de genomineerde campagnes niet doorgaan omwille van de maatregelen tegen het Corona-virus. De UMA (United Media Agencies) zal in overleg met Commpass een andere manier uitwerken om de dossiers toch te kunnen delen met de sector, via webinars of videoâs.
Ook de zitting van finale jury is omwille van Corona-maatregelen uitgesteld en werd (voorlopig) vastgelegd op 21 april, maar gezien de evolutie van de maatregelen over steeds langere periodes, bestaat er een reĂ«le kans dat de zitting naar later op de maand zal verschoven worden. De AMMA-jury 2020 zal oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards in 11 categorieĂ«n.Â
De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA Ceremony op 28 mei (onder voorbehoud) in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen. Inschrijven kan via de website van Compass.
De belangrijkste data op een rij (onder voorbehoud)
Session Expert Jurys: 13 maart 2020.
Research & Innovation Session: 17 maart 2020Â verplaatst naar 26 mei 2020.
UMA Day âBest of Media Campaignsâ: afgelast. Er zal een alternatief gezocht worden.
Final Jury: 21 april 2020.
End Public voting: 8 mei 2020.
AMMA Ceremony: 28 mei 2020.
Â
Responsable du deÌveloppement commercial et marketing H/F - RĂ©seau des MĂ©dias de proximitĂ© (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le ReÌseau des MeÌdias de proximiteÌ recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
Weâre looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]