💊Martini steekt sportende horeca-ondernemers hart onder de riem

Communication / News

De horecasector is van cruciaal belang binnen het wielrennen, en dat zowel voor de profs als de amateurs of zelfs voor zij die er slechts sporadisch met de fiets op uit trekken. Denk aan hotels waar profs verblijven tijdens grote rondes, de populaire ‘coffee rides’ of de café’s en bars waar dorstige supporters zich laven langs het parcours of er de koers live volgen op televisie. Door de maatregelen die werden getroffen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, werd de sector in zijn totaliteit uit het zadel gelicht. Ook de geplande groepsritten van het Martini Racing Ciclismo team werden uiteraard afgelast. Dat betekent echter niet dat mensen niet meer individueel zouden kunnen sporten. Om horecalui aan te zetten te blijven bewegen en om de sector een – ook financieel – hart onder de riem te steken, organiseert Martini in België gesponsorde ritten. In eerste instantie worden teamleden van Martini Racing Ciclismo opgeroepen om de nodige kilometers te malen en in tweede instantie wordt ook een beroep gedaan op de consument. 

“Dit initiatief kadert in een integraal plan, waarbij wij de hand toesteken op een persoonlijke manier,” zegt Johan Van Vaerenbergh, managing director Bacardi-Martini Benelux & Nordics. Wij beschouwen onze horecapartners als een volwaardig lid van onze familie, in goede en minder goede tijden. En we zijn er rotsvast van overtuigd dat we hier samen sterk zullen uitkomen.”

Van woensdag 1 tot zondag 19 april worden teamleden aangespoord hun individueel gedane fietskilometers – zij het buiten op de weg, dan wel binnen op de rollen – te registreren op het Martini Racing Ciclismo platform van Strava (een app voor fietsers en lopers die onder andere kilometers bijhoudt). Voor elke gedane kilometer zal een euro worden gedoneerd door Martini, met een maximum van 20.000 euro.

Vervolgens kunnen ook consumenten tussen 12 en 19 april hun duit in het zakje doen door zich te registreren op en massaal, doch individueel, kilometers te malen. Als zij erin slagen gezamenlijk 50.000 km te rijden zal Martini nog eens 20.000 euro schenken. De drie consumenten die de meeste kilometers aflegden krijgen de felbegeerde Martini Racing Ciclismo wieleroutfit cadeau, dat normaliter enkel voor teamleden is voorbehouden.

Het geld dat met de actie zal worden opgehaald wordt besteed aan steunmaatregelen voor de sector en zal in samenspraak met enkele Martini Racing Ciclismo leden, ploegkapitein Tom Boonen en Martini België worden toegekend. Er wordt ook bekeken in hoeverre en welke acties verder nog kunnen worden opgezet om de sector te steunen.