"0.0% Alcohol, 100% Supporter"

AB InBev Jupiler

Marketing / News

AB InBev JupilerTijdens zijn achtste jaarlijkse Global Beer Responsible Day lanceerde AB InBev een nieuwe campagne om de maatschappelijke aanvaarding van alcoholvrij bier bij de Belgische bierconsument te promoten. De campagne 0% Alcohol, 100% supporterkadert binnen de Global Smart Drinking Goals – de ambitie van ’s werelds grootste brouwer om tegen 2025 minstens een vijfde (20%) van zijn totale biervolume laag- of niet-alcoholisch te maken. Om die ambitie kracht bij te zetten, lanceerde CEO Carlos Brito zelf de nieuwe campagne met Jupiler 0.0 in België.
AB InBev Jupiler
Jupiler 0.0% wordt nu bij elke match geserveerd naast de traditionele Jupiler. “Tijdens de Global Beer Responsible Day werken onze merken, zoals Jupiler, samen met lokale horecazaken en sportclubs om laag-alcoholische of alcoholvrije bieren te promoten. AB InBev zet in op een cultuur van verantwoordelijkheid en niet alleen op het voorkomen van onverantwoord drinkgedrag. Bierfans moeten overal en op elk moment een slimme, verantwoorde keuze kunnen maken en wij komen hen daarin tegemoet,” zegt Carlos Brito. Vandaag lanceerde Jupiler 0.0 een campagnespot die door de fans op alle sportkanalen en in de stadions te zien zal zijn. AB InBev JupilerEn om elke supporter te bereiken, bundelt AB InBev de krachten met de Jupiler Pro League. Aan het begin van het voetbalseizoen veranderde de branding van het belangrijkste Belgische sportsponsorcontract naar Jupiler 0.0% - een duidelijk statement.