HMD Global, het Finse elektronicabedrijf dat het exclusieve recht heeft om mobiele telefoons onder de naam Nokia uit te brengen, is de officiĂ«le telefoon partner van de 25e James Bond-film, âNo Time To Dieâ. In die film is actrice Lashana Lynch als 00-agente Nomi te zien met een van de nieuwe Nokia smartphones die binnenkort worden onthuld. Op zondag 8 maart lanceert HMD Global daarom zijn nieuwe reclamespot met Lashana Lynch in de hoofdrol. PUB kan u nu al enkele shots uit de film aanbieden, net als enkele behind-the-scene foto's.
De video is geĂŻnspireerd op de film en geregisseerd door de BAFTA Award-winnende regisseur Amma Asante. De advertentie maakt deel uit van HMD Globalâs grootste wereldwijde marketingcampagne ooit waarin Nokia smartphones worden getoond als âThe Only Gadget You Will Ever Needâ. In âNo Time To Dieâ zijn verschillende Nokia telefoons te zien, als onderdeel van een geĂŻntegreerde campagne die zowel zal lopen in de bioscoop als online, op sociale media, out-of-home en in retail. De campagne gaat op zondag 8 maart, Internationale Vrouwendag, wereldwijd van start en loopt in BelgiĂ« vanaf april. De 90 seconden durende video die nu is uitgebracht onthult een glimp van de campagne, evenals een van de binnenkort aangekondigde nieuwe Nokia-smartphones. De video is gefilmd tegen de achtergrond van de Londense skyline met St Paulâs en The Shard. Agente Nomi maakt hierin gebruik van het scala aan mogelijkheden van de nieuwe Nokia smartphone om haar missie te voltooien. Andere Nokia-telefoons in de film zijn de Nokia 7.2, met een 48MP triple camera met Quad Pixel technologie en ZEISS Optics en de iconische Nokia 3310.Het filmpartnerschap stelt HMD Global in staat om zijn status als wereldwijde leverancier van Android-smartphones te bevestigen, zijn inzet en focus op veiligheid, snelheid en innovatie te tonen en zo te voldoen aan de eisen van âs werelds moeilijkste klanten: MI6-agenten. Over haar ervaring met HMD Global vertelt Lynch: âMijn eerste telefoon was eigenlijk een Nokia 3210 toen ik ongeveer tien jaar oud was. Achteraf gezien was het mijn smartphone van de jaren '90. Dat ik de knoppen en gezichten kon veranderen, terwijl ik Snake speelde, vond ik fantastisch! Ik heb de Nokia-smartphones sinds mijn kindertijd natuurlijk sterk zien evolueren. Het is dan ook heel leuk om nu Nomi te spelen die een nieuwe smartphone voor dit iconische merk helpt te onthullen.â
âIk voel me altijd aangetrokken tot projecten die vrouwen als sterk en intellectueel portretteren. Het campagnescript is zo gemaakt dat het Nomi positioneert als een sterke agente die niet bang is om het tegen de slechteriken op te nemen, met de nodige humor,â legt regisseur Amma Asante uit.Â
âEr is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond films en dat is niet anders in No Time To Die. De focus van de film op innovatie, gekoppeld aan de technologie die in elke Nokia-smartphone is ingebouwd -waardoor het het enige gadget is dat iemand, zelfs een 00-agent ,ooit nodig zal hebben-, maakt dit een heel krachtig partnership,â voegt Juho Sarvikas, HMD global chief product officer toe. âBetrouwbaarheid, veiligheid en een iconisch design vormen de basis van elke Nokia-telefoon en onze waarden weerspiegelen die van No Time to Die en de nieuwe, sterke 00-agente Nomi. We zijn er trots op dat we de nieuwste technologie voor iedereen toegankelijk maken en kijken er naar uit om dit via dit nieuwste partnership te ondersteunen.â
Credits
Client:Â HMD Global
Creative Agency:Â Grey London
Creative Directors:Â Mark Fairbanks, Sue Higgs and Stephania Silveira
Agency Planner:Â Stephen Pirrie
Agency Account Team: Sean Allen (Account Director), Mark Rees-Weeden,Â
Holly McDavitt, Fusibi SowemimoÂ
Agency Senior Producer: Thea Evely
Agency Assistant Producer:Â India Smith
Production Company:Â Pulse Films
Director:Â Amma Asante
Executive Producer:Â James SortonÂ
Production Company Producer:Â Shirley OâConnor
Production Manager:Â Ben Burdock
D.O.P :Â Andrij Parekh
Production Designer:Â Neal Callow
Costume Designer:Â Jenny Beavan
Post Producer:Antonia Porter at Whitehouse Post
Editor:Â Russell Icke at Whitehouse Post
Colourist:Â Gareth Spensley at Molinaire
Post Executive Producer:Â Ian Berry at Untold Studios
Post Producer:Â Helen Tang
VFX Artist:Â Bruno Fukumothi at Untold Studios
Composer:Â Anne Chmelewsky
Sound Engineer:Â Sam Ashwell
Responsable du deÌveloppement commercial et marketing H/F - RĂ©seau des MĂ©dias de proximitĂ© (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le ReÌseau des MeÌdias de proximiteÌ recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
Weâre looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]