HMD Global, het Finse elektronicabedrijf dat het exclusieve recht heeft om mobiele telefoons onder de naam Nokia uit te brengen, is de officiĆ«le telefoon partner van de 25e James Bond-film,Ā āNo Time To Dieā. In die film is actrice Lashana Lynch als 00-agente Nomi te zien met een van de nieuwe Nokia smartphones die binnenkort worden onthuld. Op zondag 8 maart lanceert HMD Global daarom zijn nieuwe reclamespot met Lashana Lynch in de hoofdrol. PUB kan u nu al enkele shots uit de film aanbieden, net als enkele behind-the-scene foto's.
De video is geĆÆnspireerd op de film en geregisseerd door de BAFTA Award-winnende regisseur Amma Asante. De advertentie maakt deel uit van HMD Globalās grootste wereldwijde marketingcampagne ooit waarin Nokia smartphones worden getoond alsĀ āThe Only Gadget You Will Ever Needā.Ā In āNo Time To Dieā zijn verschillende Nokia telefoons te zien, als onderdeel van een geĆÆntegreerde campagne die zowel zal lopen in de bioscoop als online, op sociale media, out-of-home en in retail. De campagne gaat op zondag 8 maart, Internationale Vrouwendag, wereldwijd van start en loopt in BelgiĆ« vanaf april.Ā De 90 seconden durende video die nu is uitgebracht onthult een glimp van de campagne, evenals een van de binnenkort aangekondigde nieuwe Nokia-smartphones. De video is gefilmd tegen de achtergrond van de Londense skyline met St Paulās en The Shard. Agente Nomi maakt hierin gebruik van het scala aan mogelijkheden van de nieuwe Nokia smartphone om haar missie te voltooien. Andere Nokia-telefoons in de film zijn de Nokia 7.2, met een 48MP triple camera met Quad Pixel technologie en ZEISS Optics en de iconische Nokia 3310.Het filmpartnerschap stelt HMD Global in staat om zijn status als wereldwijde leverancier van Android-smartphones te bevestigen, zijn inzet en focus op veiligheid, snelheid en innovatie te tonen en zo te voldoen aan de eisen van āsĀ werelds moeilijkste klanten: MI6-agenten. Over haar ervaring met HMD Global vertelt Lynch: āMijn eerste telefoon was eigenlijk een Nokia 3210 toen ik ongeveer tien jaar oud was. Achteraf gezien was het mijn smartphone van de jaren '90.Ā Dat ik de knoppen en gezichten kon veranderen, terwijl ik Snake speelde, vond ik fantastisch!Ā Ik heb de Nokia-smartphones sinds mijn kindertijd natuurlijk sterk zien evolueren. Het is dan ook heel leuk om nu Nomi te spelen die een nieuwe smartphone voor dit iconische merk helpt te onthullen.ā
āIk voel me altijd aangetrokken tot projecten die vrouwen als sterk en intellectueel portretteren. Het campagnescript is zo gemaakt dat het Nomi positioneert als een sterke agente die niet bang is om het tegen de slechteriken op te nemen, met de nodige humor,ā legt regisseur Amma Asante uit.Ā
āEr is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond films en dat is niet anders in No Time To Die. De focus van de film op innovatie, gekoppeld aan de technologie die in elke Nokia-smartphone is ingebouwd -waardoor het het enige gadget is dat iemand, zelfs een 00-agent ,ooit nodig zal hebben-, maakt dit een heel krachtig partnership,ā voegt Juho Sarvikas, HMD global chief product officer toe. āBetrouwbaarheid, veiligheid en een iconisch design vormen de basis van elke Nokia-telefoon en onze waarden weerspiegelen die van No Time to Die en de nieuwe, sterke 00-agente Nomi. We zijn er trots op dat we de nieuwste technologie voor iedereen toegankelijk maken en kijken er naar uit om dit via dit nieuwste partnership te ondersteunen.ā
Credits
Client:Ā HMD Global
Creative Agency:Ā Grey London
Creative Directors:Ā Mark Fairbanks, Sue Higgs and Stephania Silveira
Agency Planner:Ā Stephen Pirrie
Agency Account Team:Ā Sean Allen (Account Director),Ā Mark Rees-Weeden,Ā
Holly McDavitt,Ā Fusibi SowemimoĀ
Agency Senior Producer: Thea Evely
Agency Assistant Producer:Ā India Smith
Production Company:Ā Pulse Films
Director:Ā Amma Asante
Executive Producer:Ā James SortonĀ
Production Company Producer:Ā Shirley OāConnor
Production Manager:Ā Ben Burdock
D.O.P :Ā Andrij Parekh
Production Designer:Ā Neal Callow
Costume Designer:Ā Jenny Beavan
Post Producer:Antonia Porter at Whitehouse Post
Editor:Ā Russell Icke at Whitehouse Post
Colourist:Ā Gareth Spensley at Molinaire
Post Executive Producer:Ā Ian Berry at Untold Studios
Post Producer:Ā Helen Tang
VFX Artist:Ā Bruno Fukumothi at Untold Studios
Composer:Ā Anne Chmelewsky
Sound Engineer:Ā Sam Ashwell
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]