👩🏻 00-agente Nomi belt met nieuwe Nokia

Crea / News

HMD Global, het Finse elektronicabedrijf dat het exclusieve recht heeft om mobiele telefoons onder de naam Nokia uit te brengen, is de officiële telefoon partner van de 25e James Bond-film, No Time To Die’. In die film is actrice Lashana Lynch als 00-agente Nomi te zien met een van de nieuwe Nokia smartphones die binnenkort worden onthuld. Op zondag 8 maart lanceert HMD Global daarom zijn nieuwe reclamespot met Lashana Lynch in de hoofdrol. PUB kan u nu al enkele shots uit de film aanbieden, net als enkele behind-the-scene foto's.

De video is geïnspireerd op de film en geregisseerd door de BAFTA Award-winnende regisseur Amma Asante. De advertentie maakt deel uit van HMD Global’s grootste wereldwijde marketingcampagne ooit waarin Nokia smartphones worden getoond als ‘The Only Gadget You Will Ever Need’. In No Time To Die’ zijn verschillende Nokia telefoons te zien, als onderdeel van een geïntegreerde campagne die zowel zal lopen in de bioscoop als online, op sociale media, out-of-home en in retail. De campagne gaat op zondag 8 maart, Internationale Vrouwendag, wereldwijd van start en loopt in België vanaf april. De 90 seconden durende video die nu is uitgebracht onthult een glimp van de campagne, evenals een van de binnenkort aangekondigde nieuwe Nokia-smartphones. De video is gefilmd tegen de achtergrond van de Londense skyline met St Paul’s en The Shard. Agente Nomi maakt hierin gebruik van het scala aan mogelijkheden van de nieuwe Nokia smartphone om haar missie te voltooien. Andere Nokia-telefoons in de film zijn de Nokia 7.2, met een 48MP triple camera met Quad Pixel technologie en ZEISS Optics en de iconische Nokia 3310.Het filmpartnerschap stelt HMD Global in staat om zijn status als wereldwijde leverancier van Android-smartphones te bevestigen, zijn inzet en focus op veiligheid, snelheid en innovatie te tonen en zo te voldoen aan de eisen van ’s werelds moeilijkste klanten: MI6-agenten. Over haar ervaring met HMD Global vertelt Lynch: “Mijn eerste telefoon was eigenlijk een Nokia 3210 toen ik ongeveer tien jaar oud was. Achteraf gezien was het mijn smartphone van de jaren '90.  Dat ik de knoppen en gezichten kon veranderen, terwijl ik Snake speelde, vond ik fantastisch!  Ik heb de Nokia-smartphones sinds mijn kindertijd natuurlijk sterk zien evolueren. Het is dan ook heel leuk om nu Nomi te spelen die een nieuwe smartphone voor dit iconische merk helpt te onthullen.”

“Ik voel me altijd aangetrokken tot projecten die vrouwen als sterk en intellectueel portretteren. Het campagnescript is zo gemaakt dat het Nomi positioneert als een sterke agente die niet bang is om het tegen de slechteriken op te nemen, met de nodige humor,” legt regisseur Amma Asante uit. 

“Er is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond films en dat is niet anders in No Time To Die. De focus van de film op innovatie, gekoppeld aan de technologie die in elke Nokia-smartphone is ingebouwd -waardoor het het enige gadget is dat iemand, zelfs een 00-agent ,ooit nodig zal hebben-, maakt dit een heel krachtig partnership,” voegt Juho Sarvikas, HMD global chief product officer toe. “Betrouwbaarheid, veiligheid en een iconisch design vormen de basis van elke Nokia-telefoon en onze waarden weerspiegelen die van No Time to Die en de nieuwe, sterke 00-agente Nomi. We zijn er trots op dat we de nieuwste technologie voor iedereen toegankelijk maken en kijken er naar uit om dit via dit nieuwste partnership te ondersteunen.”

Credits

Client: HMD Global

Creative Agency: Grey London

Creative Directors: Mark Fairbanks, Sue Higgs and Stephania Silveira

Agency Planner: Stephen Pirrie

Agency Account Team: Sean Allen (Account Director), Mark Rees-Weeden, 

Holly McDavitt, Fusibi Sowemimo 

Agency Senior Producer: Thea Evely

Agency Assistant Producer: India Smith

Production Company: Pulse Films

Director: Amma Asante

Executive Producer: James Sorton 

Production Company Producer: Shirley O’Connor

Production Manager: Ben Burdock

D.O.P : Andrij Parekh

Production Designer: Neal Callow

Costume Designer: Jenny Beavan

Post Producer:Antonia Porter at Whitehouse Post

Editor: Russell Icke at Whitehouse Post

Colourist: Gareth Spensley at Molinaire

Post Executive Producer: Ian Berry at Untold Studios

Post Producer: Helen Tang

VFX Artist: Bruno Fukumothi at Untold Studios

Composer: Anne Chmelewsky

Sound Engineer: Sam Ashwell