Januari en dus tijd voor goede voornemens?

Communication / News

nieuwjaar nouvel an jeshoots-com-490731-unsplash

Begin januari sneeuwt het goede voornemens. Helaas houdt meer dan 80% van de Belgen deze niet vol en zijn ze al snel vergeten. NN wil daarom de Belgen helpen om hun goede voornemens vol te houden en lanceert de gratis Voornemenspolis. Op de platforms www.voornemenspolis.be en www.resolutionsassurees.be kunnen de Belgen hun goede voornemen registreren onder één van de zeven veel voorkomende categoriëen waaronder voornemens vallen: gaande van stoppen met roken, tot het vinden van een partner. Bij inschrijving kies je één van de zeven categoriën en geef je je voornemen tekstueel in. Om de inschrijving af te ronden, ben je ook verplicht om je goede voornemen te delen op Facebook. Pas daarna is je Voornemenspolis geregistreerd.
De voornemens van de ingeschrevenen zullen onder andere zichtbaar zijn op het online platform. Sommige zullen ook door NN gedeeld worden op sociale media. Op die manier kan je je goede voornemen kenbaar maken aan vrienden en familie en is er sociale druk om je voornemen zeker vol te houden. Een Voornemenspolis sluiten is gratis, NN zal je (gespreid over een periode van 66 dagen) aanmoedigingen sturen om je voornemen vol te houden. Indien je – desondanks dit handige hulpmiddel – toch niet slaagt in je voornemen, zal NN je nog een extra duwtje in de rug geven.SamDeBruyn_1920x1080px
Bekende gezichten Sam De Bruyn (presentator bij Q-Music) en Sandrine Corman (tv- presentatrice bij RTL TVI) deelden alvast hun goede voornemens op affiches die sinds 1 januari verspreid zijn over het hele land. Daarnaast loopt er ook een radiopartnership met Qmusic en Radio Contact. Verder werden ook social mediaposts en banners ingeschakeld voor deze campagne. Je kan je goede voornemen registreren tot en met 20 januari. Het voornemen van Sam DeBruyn is simpel: “Ik wil opnieuw genieten van het koken en mijn verantwoordelijkheid in ons huishouden op die manier opnieuw opnemen.”SandrineCorman_FB_1200x628px_v2
Credits
Agency: Wunderman Antwerp
Client: NN
Client contact: Izzy Van Aelst, Nathalie Demeulemeester
Creative Directors: Pieter Staes
Creative team: Jan Denys, Bram van Looveren, Patrick Vermeylen, Pim Smeets, Robbin de Waij Account team: Sarah Savoir, Karlien Van Herck, Stephanie Katic
Strategy: Dimitri De Lauw
Agency producer: Bruno Dejonghe, Amélie Van Campen
Photography: Niko Caignie
Sound design: Menno Van Riet