MBO bij Whizpr België, Comsquad en Out of the Crowd

Communication / News

communication agency groupPr- en marketingbureaus Whizpr België, Comsquad en Out of the Crowd (samen All Colors of Communication) zijn sinds 3 juli eigendom van The Communication Agency Group. Dat maken Elke De Ridder (39), Kristof De Roeck (32) en Laurens De Lanoeye (30), eigenaars en oprichters van The Communication Agency Group, pas nu bekend. We staan al jaren aan het roer van Out of the Crowd, Whizpr België en Comsquad, vanaf het moment dat de vorige eigenaar Bart Van der Leenen besloot een nieuwe koers te willen varen,” vertelt director PR Elke De Ridder. “Als management werden we nauw betrokken bij alle mogelijke scenario’s die Bart en het bedrijf in staat moesten stellen om verder te groeien en te evolueren. Tijdens deze periode werd het echter voor ons steeds duidelijker dat er maar één goede oplossing was, zowel voor ons, het bedrijf als de werknemers: een management buy-out.

Met deze overname krijgen klanten en werknemers de continuïteit en stabiliteit die de basis vormt van de groei en ambities, zegt director Marketing Laurens De Lanoeye: “We zijn ervan overtuigd dat we het perfecte team aan boord hebben om onze plannen te realiseren. Never change a winning team, en met het bestaande management als nieuwe eigenaars geloven we dat we hier het beste in kunnen slagen. Ook onze rebranding, die eind dit jaar op de planning staat, is een belangrijke stap in dit nieuwe verhaal.

Managing Director Kristof De Roeck is ervan overtuigd dat voortbouwen op het aanwezige talent de beste manier is om de innovatie binnen de onderneming nog te versnellen: “Comsquad, Out of the Crowd en Whizpr zijn net groot geworden door steeds de status quo in vraag te stellen. Wij zijn bruggenbouwers die de traditionele communicatieflows (pr, marketing, branding & sales) doorbreken. Wij helpen onze klanten lokaal en internationaal efficiënter te communiceren door middel van één ondersteunende strategie op maat van hun doelstellingen.” Het bedrijf kan bogen op een gevarieerd klantenbestand in uiteenlopende sectoren zoals technologie en - in toenemende mate - lifestyle en de bouwsector. “Ze variëren in grootte van startups tot multinationals,” merkt Laurens De Lanoeye op, “maar ze hebben één kenmerk gemeenschappelijk: de ambitie om te groeien en het inzicht dat een goede communicatiestrategie cruciaal is om die ambitie te realiseren. Daarom is het ook belangrijk te blijven investeren in innovatie en mensen die ons aanbod versterken.

Onze focus op klantentevredenheid en op het bijdragen aan effectieve groei bij de klant heeft een verrassend neveneffect,” glimlacht Kristof De Roeck: “Terwijl we al onze tijd en energie besteden aan hun communicatie, verzorgen onze klanten eigenlijk onze marketing. Zo is het leeuwendeel van ons klantenportfolio organisch ontstaan, door verwijzingen en aanbevelingen. Wat ons betreft is dit oneindig veel meer waard dan eender welke award.” Met de komst van het nieuwe eigenaars-/managementteam zal ook de aanpak en het dienstenaanbod verrijkt worden om de uitdagingen van morgen proactief aan te gaan. “Toen dit bedrijf werd opgericht, hadden we met onze geïntegreerde aanpak jaren voorsprong op de concurrentie”, aldus Elke De Ridder. “Ook vandaag bruisen we van de ideeën om pr, (digital) marketing en social media communicatie naar een hoger niveau te tillen. Op die manier willen we met Whizpr België, Out of the Crowd en Comsquad de referentie blijven binnen de sector.