Londense D&AD Awards: 13 kansen voor België

Awards / News

De shortlists van de D&AD Awards zijn volledig. Veelvuldig kanshebber is The Breakaway van BBDO voor Decathlon. De campagne maakt kans in maar liefst vier categorieën: Media/Collaboration, Gaming/Experiential, Digital/Use of XR en PR/Entertainment.

Hamlet is met twee van zijn producties en regisseurs geshortlist voor Best Direction (Direction/Film en Direction/Music Video’s): Angelo Cerisara voor StuBru Missed you Stranger (waarvoor hij trouwens ook geshortlist is voor beste regisseur op de CBA) en Henry Scholfield voor de regie van de clip Fils de Joie van Stromae. Beide producties van Hamlet voor Belgische klanten, gedraaid in België.

Andere kanshebbes zijn ReStory van Happiness voor Canon (PR/Reactive Response) en van hetzelfde bureau Reduce The Ride voor D’Ieteren (Creative Transformation/Services), Bad News Good News van Mutant voor N.E.W.S. Records (Graphic Design/Records), The Playlist Song van Mortierbrigade voor Capitane Records (Radio & Audio/Commercials Over 30 Seconds), The Hidden Job Offer van At-thetable voor DPG Media (Direct/Digital) en Mercedes and The Wind van Publicis voor Mercedes-Benz (Sound Design & Use of Music/Adapted Music).

De Londense Design and Art Direction (D&AD) Awards zijn vaak een eerste graadmeter is voor Cannes-winnaars. Benieuwd wat dat nog gaat geven.