FamousGrey en Agilitas zetten je job in beweging

Crea / News

agilitas NLHet voormalige interimbureau T-interim zet zijn identiteitsverandering naar Agilitas kracht bij met een opvallend nieuwe positionering en bijhorende campagne. Agilitas wil dat werknemers meer luisteren naar hun buikgevoel en wat minder naar hun ratio. Want naar je buikgevoel luisteren en daardoor af en toe van job veranderen en nieuwe ervaringen opdoen, draagt bij aan meer werkgeluk. Om deze gedachte vorm te geven, bedacht FamousGrey een nieuwe personage, ‘Het Buikgevoel’. Aandachtige luisteraars zullen hierin de stem van acteur Stefaan Degand herkennen, die optreedt als het geweten van de vastgeroeste werknemers onder ons. Hij betrapt jou wanneer je op zondagavond al aftelt naar vrijdagavond, wanneer je stiekem op Facebook zit tijdens de werkuren of ’s morgens met tegenzin naar je werk rijdt. Meer dan de helft (51,2%) van de Belgen heeft regelmatig last van een negatief buikgevoel op het werk. Een alarmerend cijfer, zeker omdat 73% van de ongelukkige werknemers geen actieve stappen zet om op zoek te gaan naar een nieuwe job.

FamousGrey zorgde ervoor dat alle communicatie op strategisch momenten plaatsvindt en dat ‘Het Buikgevoel’ op de juiste momenten toeslaat. ’s Ochtends in de file spreekt Het Buikgevoel je aan via een radio spot, op zondagavond zie je hem in de reclameblokken op tv en online verschijnt hij tijdens de werkuren op social media en op populaire websites. Slimme, contextuele en getargette communicatie moet vastgeroeste werknemers wakkerschudden met de slagzin ‘Volg je buikgevoel en zet je job in beweging’. Wie zich nog niet helemaal bewust is van zijn buikgevoel wordt door Het Buikgevoel uitgenodigd om de online test af te nemen op buikgevoeltest.agilitas.be en niet bij de pakken te blijven zitten.

Agilitas Buikgevoel Youtube Cat NL

Agilitas Buikgevoel Facebook WC NL

Agilitas Buikgevoel TV - Wrecking Ball

Agilitas Buikgevoel TV - WC

Agilitas Buikgevoel TV - Slepen

Agilitas Buikgevoel TV - Plant

Agilitas Buikgevoel TV - Maandagochtendgevoel
Credits
Client: Agilitas
Client contacts: Hans Smellinckx, Jill Slaets, Leen Martens, Arne Van Loo
Agency: FamousGrey Brussels
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Vivienne Mak, Manon Penné, Eva De Jonckheere, Catheline Leroy, Lina Akbarzadeh
Copywriter: Joanna Ryckaert, Jonathan d’Oultremont
Designer: Greg Ellinger
Business Director: Janpieter Mels
Brand Leader: Katrien Crabbe
Strategic planner: Maarten Van Daele
Connection planner: Floris Adriaenssens
Offline mediaplanning - Maxus

  • Head of communication planning: Joke De Block
  • Communication planning executive: Ione Corbeel
  • Video lead: Pieter Berger
  • Audio Specialist: Sarah Goossens

Online mediaplanning - Fairetail

  • Account manager: Nathalie Leemans

PR : Famous Relations

  • PR Manager: Sarah Thomas
  • PR Director: Liesbeth Pyck

Production Radio / RTV, Social: FamousGrey Productions

  • RTV-producer: Maud Dedecker
  • Production director: Emily Rammant
  • Sound & music: Eli Sunderman
  • Editing & motion design: Sven Vanhee

3D character animation: Directed, designed & produced by Volstok
Development Website: Intracto, Mia interactive Agency, OMCareers
Bannering development: AdsomeNoise