Hoe groot is fanclub PUB en mediaSpecs?

Media / News

people goashape-61244-unsplashPUB, MediaSpecs en hun gemeenschappelijke regie Custom Regie hebben AQ-Rate gevraagd een onafhankelijk onderzoek uit te voeren naar reclamemedia, leesgedrag en de verwachtingen van lezers en surfers. Vooral de complementariteit valt op. De site MediaSpecs.be wordt geraadpleegd door 92% van de mensen die werkzaam zijn in de mediabureaus, 84% bij een uitgeefbedrijf of reclamebureau, om zo haar opdracht als database en nieuwsmedium te vervullen. Adverteerders (74%), media en creatieve bureaus (82%) raadplegen veeleer de website PUB.be. Deze cijfers worden bevestigd door de duplicatiecijfers tussen PUB en MediaSpecs: er is slechts 5% duplicatie, d.w.z. slechts +/-600 adressen van de totale basis van 11.823 abonnees.
95% van de 268 ondervraagden zegt eerst geïnteresseerd te zijn in nieuws over de media, gevolgd door nieuws over merken (90%), studies (80%), creatie en evenementen (78%) en ten slotte mensen (72%). Van maandag tot zaterdag informeert de redactie van PUB u hierover, en dat doet het met plezier en enthousiasme. PUB synthetiseert en verdiept op een dagelijkse basis het nieuws waarnaar u op zoek bent, in een duidelijke en mooi geïllustreerde context.
PUB Magazine wordt voornamelijk gelezen door medewerkers van creatieve (71%) en mediabureaus (66%), adverteerders (59%). De lezer is een leidinggevende (72%), manager (64%) of consultant (67%). De frequentie van het lezen van de negen jaarlijkse nummers was 62%. Deze bemoedigende cijfers tonen aan dat een gespecialiseerd tijdschrift dat nieuwe hoogten weet aan te nemen, nieuwe talenten ontdekt en objectief (en onafhankelijk, wat erg belangrijk is) verslag doet van het nieuws, een echte toekomst heeft in België. Het leesplezier en de geur van inkt spreekt de meerderheid van onze betalende abonnees duidelijk aan.
Het dagelijkse PUBNews wordt elke editie, of minstens één op de twee edities, gelezen door 50% van de 268 respondenten, de MediaSpecs-nieuwsbrief op maandag door 48%. PUBNews wordt voor 36% gelezen op Smartphone (Analytics November). De redactie van PUB doet een beroep op echte journalistieke talenten om vanuit een cockpit de informatie van de mediagemeenschap, creatie, communicatie en marketing in perspectief te plaatsen. Het profiel van de lezers van de MediaSpecs Monday Newsletter is een tweetalige persoon (m/v) van 31 jaar en ouder, werkzaam in een mediabureau (90%), met een uitgeverij of reclamenetwerk (91%), met een functie als leidinggevende (85%) of werknemer (83%). PUB News wordt meer gelezen door mensen van 41 tot 50 jaar die werkzaam zijn in creatieve bureaus of mediabureaus (88%), of bij de adverteerder (79%). Het profiel is “executive en manager” (75%) en werknemer (76%). Zes keer per week plaatst de redactie van PUB informatie in perspectief, analyseert PUB feiten en synthetiseert het medium informatie.