Christmas ads are all around

Crea / News

jakob-owens-484963-unsplashZoals elk jaar loopt de decembermaand over van kerstreclame. U kreeg op pub.be al diverse spots van Belgische makkelijk te zien. Internationaal lijkt de nostalgie dit jaar een rode draad te zijn. Hieronder vindt u de traditionele staalkaart van nostalgie en magie en omdat we into duurzaamheid zijn: het eerste kerstnieuws gaat over ecologie! Voor het einde van het jaar heeft de Britse supermarktketen Iceland besloten om samen te werken met Greenpeace en samen met het agency Mother London een spot te maken (vergezeld van een petitie tegen palmolie). De prachtige animatiefilm toont een orang-oetan die een kamer van een klein meisje heeft geplunderd tot ze hem vroeg om te vertrekken.....

Natuurlijk kunnen we niet over kerstadvertenties praten zonder de nieuwe worp van John Lewis te vermelden. Met (tromgeroffel en pianogetokkel)... Elton John! De spot werd gecreëerd door adam&eveDDDB London.

https://www.youtube.com/watch?v=mNbSgMEZ_Tw
Een mooie kerstadvertentie is ook die van het Engelse merk Very, dat de animatiefilm gebruikt om het magische moment van Kerstmis (en wat het betekent op het vlak van hoop) te promoten. De spot werd geproduceerd door St. Luke's Agency uit Londen.

Voor wie het zich kan veroorloven herneemt Google Home Alone Again, 20 jaar na de release en met dezelfde acteur, Macaulay Culkin. Het heeft veel weg van een making of van Home Alone Again...
https://www.youtube.com/watch?v=oeiJDTWxlM0
En omdat creditcards in deze periode nooit ver weg zijn: VISA lanceerde een mooi project genaamd Keep It Local... Maar hé, de muziekkeuze doet ons onwillekeurig denken aan iets waarover we recent op PUB berichtten... Prettige feestdagen!
https://www.youtube.com/watch?v=ODrWRjnAyf0