Mortierbrigade rapt voor O'Tacos

Communication / Crea / News

rapOtacos

O'Tacos laat van zich horen met de lancering van de allereerste Rap Box, met dank aan mortierbrigade. Met deze online beatmachine maakt de toonaangevende tacofabrikant zijn fans warm om hun eigen rapnummer te maken. Bijzonder is dat het muziekconcept gekoppeld is aan gepersonaliseerde aanbod van O'Tacos en de 40.000 mogelijke combinaties. Met dit initiatief stimuleert het merk zijn fans dus om hun creativiteit de vrije loop te laten. De winnaar krijgt 1 jaar gratis otacos, en zijn of haar lievelingstaco krijgt een maand lang een ereplekje op de menukaart van elke O'Tacos. Dit is voor O'Tacos de ideale manier om zijn positie in de stedelijke cultuur nog verder te versterken.

Het principe is simpel: op www.o-tacos.be kunnen fans een rapnummer maken met het toetsenbord van hun computer of smartphone. Het volledige programma werd uitgedacht rond het O'Tacos-concept: de klanken en de beats vertegenwoordigen samen namelijk alle verschillende mogelijke combinaties van otacos, in totaal zijn dat er 40.000!De deelnemers moeten eerst kiezen tussen drie beats die overeenkomen met de verschillende maten van otacos: medium, large en giga. Het rapnummer zelf wordt gemaakt aan de hand van verschillende geluiden, die allemaal de naam dragen van een van de O'Tacos-ingrediënten: geitenkaas, kalkoenspek, curry, bakje frieten ... Elk rapnummer wordt vervolgens opgenomen in een nationale ranglijst. Hoe vaker een liedje wordt beluisterd, hoe hoger het in de rangschikking komt te staan. Joost Berends, Creative Director bij mortierbrigade« Met de Rap Box wilden we de interesse van O’Tacos voor muziek benadrukken en in het bijzonder alles wat te maken heeft met street art, rap en hip-hop. Want het DNA van het merk is sterk verbonden met de stedelijke cultuur.»
Je kan je eigen Rap maken tot 12 maart op www.o-tacos.be. mortierbrigade heeft het creatief concept bedacht en het design komt op zijn beurt van de Franse vestiging van O’Tacos.

otacos1
CREDITS
Client: O’Tacos
Client contacts: Pieter Daems, Zakariya Ghodbane, Vincent Le Lièvre, Malika Fodil
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Geoffrey Masse & Nicolas Mouquet
Digital strategy: Laura De Knock
Producer: Anneleen Vande Voorde
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael, Tom Baetens
Digital Director : Pieter Nijs
Digital Project Manager : Jeroen De Bock, Shaina Vanderplancke
Lead Developer : Arnor D’Haenens
Design : O’Tacos
Music production and sound design: Audiotheque
Producer: Louise-Marie Kerkhove