Laurien Celis

New kids in town

Laurien Celis
Rewind naar zo’n 16 jaar geleden. Ik was toen 7. Mijn ouders moesten naar het oudercontact, want ik was ‘te bazig’, ‘oncontroleerbaar’ en stelde ‘ver- velende’ vragen. Die reputatie (of beruchtheid?) bleef bestaan tot tijdens mijn opleiding Communicatiemanagement aan Hogeschool PXL. Wat had ik nu aan een fictieve opdracht? Enkel een échte taak met een échte opdrachtgever – die er uiteindelijk ook écht iets aan zou hebben – kreeg mijn volle aandacht. Die opdrachten brachten mij tot in Silicon Valley, als het Limburgs meiske dat de pitchingwedstrijd ‘Op Eigen Benen Staan’ won in 2016. Pas daar werd het echt duidelijk voor mij. Ik voerde grondige babbels met founders, co-founders, investeerders en andere sleutel figuren. Ze hadden elk één rode draad: het advies. « Laurien, jij moet voor een start-up gaan werken. » Opgelucht dat mijn drang tot leiding nemen dus niet aan mij lag. Het kreeg zelfs een duidelijke naam: ondernemerschap. Vandaag sta ik daarom aan het roer van Blue Zoo, een social media start-up die zich focust op performance. Het team bestond al uit 5 experts, ik ben dankbaar nummer 6. We smijten ons dagelijks om voor onze klanten het onderste uit de kan te halen en om elke geïnvesteerde euro de best mogelijke return te geven. Gaande van opleidingen in social media naar begeleiding tot volledige social-overname. Steeds vanuit een analyse en strategie, met voortdurende optimalisatie. En mijn rol? Ervoor zorgen dat Blue Zoo rechtdoor vaart, op topsnelheid, met een heleboel tevreden klanten aan boord.