2017, het jaar van de Chinese likeur?

Ieder jaar onderzoekt het Britse merkwaarderingsbureau Brand Finance duizenden bedrijven. Zij worden onder meer beoordeeld op basis van hun vermogen, marketinginvesteringen, loyaliteit, werknemerstevredenheid en bedrijfsreputatie. Recent nam het merkwaarderingsbureau de sterke dranken en biermerken onder de loep, wat resulteert in een nieuwe Brand Finance Spirits top 50 en een Brand Finance Beers top 25.
Uit de studie blijkt dat 2017 het jaar is van de Baijiu merken, een Chinese likeur die het met 37,5% merkwaarde momenteel beter doet dan andere sterke dranken, zoals wisky (28%). De drank kende op een jaar tijd een forse stijging, want in 2016 haalde het nog maar 23% aan merkwaarde.
Het merk Moutai blijft hierin het meest populair met een merkwaarde van 11,5 miljoen dollar. Ook andere Baijiu merken, zoals Gujing Gong Jiu doen het goed. Deze laatste was vorig jaar zelfs de sterkste stijger. De populairste whisky is dan weer weggelegd voor Johhnie Walker.
Bij de bieren is Bud Light het meest waardevolle merk, dat dit jaar ook het snelst groeiende beermerk was met een stijging van 34%, goed voor een waarde van 6,6 miljard dollar. Zustermerk Budweiser staat op een tweede plaats met 5,9 miljard dollar. De derde plaats is dan weer weggelegd voor een biermerk dichter bij huis, Heineken (5,2 miljard dollar). Al behoren Bud Light en Budweiser dan weer tot het Belgisch-Braziliaanse AB InBev...
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]