2023: een jaar van vernieuwingen en groei voor UBA

Communication / News

UBA (United Brands Association) heeft een succesvol jaar achter de rug, vol innovaties. Zo was er de UBA Academy (met de lancering van video-opleidingen ‘Training 24/7’ en een Digital Bootcamp), DEI en duurzaamheid (CommtoZero-platform met 6 principes tegen greenwashing), Paul Polman en anderen op de UBA Trends Day en de publiactie van '12 steps for DEI in the creative process'. Voor het eerst werd de netto mediaspend voor de sector in kaart gebracht en de UBA Media Date leverde sterke internationale sprekers over communicatie (met aansluitend een zomerfeest in Dolce La Hulpe).

32 bedrijven besloten afgelopen jaar om lid te worden van de UBA-community. Dat brengt het aantal UBA-leden op 375 bedrijven, met in totaal meer dan 7.000 medewerkers. Deze merken maken nu deel uit van de 'brand builders' community: Brasserie d'Orval, Cofinimmo, EPHEC, Henco Industries, Jules Destrooper, Le Pain Quotidien, Lifescan, Manutan, Matexi, Medina/CMA, Mora, Niko, Oppo Belgium, Pairi Daiza, Puratos, Smartbox, Spotify, The Park Playground, Thomas More, Toneelhuis en Wonderbox.

En deze bedrijven verrijken de community met hun kennis als expertisepartner: Dentsu, Global Data Bank, IP Belgium, Mediafin, &Koo Group (Dallas, DataSight, &Koo, Focus Advertising, Invisible Puppy,...), Panpodia, Publicis, Roularta, SPACE, TBWA en WPP Group (FamousGrey, GroupM, Wunderman Thompson, LDV, Mindshare, Maxus Belgium, Ogilvy.SocialLab, Wavemaker, Mediacom).

UBA is vastbesloten om ook in de toekomst te blijven innoveren en groeien. Diverse projecten staan op de agenda de volgende maanden. Zo wordt het aanbod van UBA Academy verder aangevuld met een extra focus op E-commerce & Strategie. Het bekende Communication Management College voor junior marketeers wordt omgevormd naar een Brand Building College. Dit helpt jonge marketeers op weg om merken te bouwen van strategie tot media. Het initiatief ‘Privacy to build trust in your brand’ wordt in februari gelanceerd en zoomt in op het belang van privacy voor merken en consumers. En voor het tweede jaar op een rij brengt de UBA de netto mediabestedingen in kaart voor de sector.

En alvast enkele belangrijke data:

  • UBA Trends Day op 27 april 2023
  • UBA Media Date op 31 augustus 2023
  • UBA Xmas Lunch op 14 december 2023

 

 

 

Beeld: davisuko