24-uurs Creathon bij These Days
Vorige week organiseerde These Days een Creathon met de studenten van het derde jaar reclame van Sint-Lucas Gent. De studenten kwamen om 10 uur 's ochtends aan bij het Antwerpse bureau. Ze werden verdeeld in teams en krijgen echte briefings, van echte klanten van het bureau. En daarna gingen ze 24 uur aan de slag met experts van These Days: crea, branding, social, content & technologie. In de late namiddag was er een eerste presentatie, waarna de teams één idee konden konden uitwerken. Net voor middernacht was er een tweede presentatie - om te bekijken of de richting die was gekozen tot iets aan het leiden was - en 's ochtends was er een "knallende presentatie boordevol straffe campagnes en ideeën," zodat dat de bedoeling was. Leuk voor wie er bovenuit stak: These Days beloonde de beste teams met tickets voor Eurobest.
"We hebben wel vaker studenten over de vloer," vertelt Sam De Volder, executive creative director van These Days. "We doen mee met de 'Meet the cd's' van ACC, vorige week waren hier studenten van de Karel de Grote Hogeschool, afdeling multimedia, en ook studenten van de Belgian Advertising School hadden we al te gast. Dat was meer rond strategie. Ik droom ervan om ooit studenten uit meerdere disciplines samen te brengen."
Een dagje hier is 'the real thing'. Het gaat niet enkel om het werk zelf, maar ook om het leren presenteren - en verdedigen - van je voorstellen. En voor These Days is dit een manier om zich bekend te maken, om nieuwe talenten aan te werven. Een win-winsituatie, dus.
Tijdens de presentaties zagen we hoe de ene inderdaad met meer vuur of branie zijn ideeën verkoopt dan de andere. Goede inzichten zijn één, de concrete koppeling aan het product (en aan de briefing van de klant) is twee. Leren luisteren is belangrijk. En lijn ook goed je inzichten af. "Dit zijn echt realistische situaties," zegt Anneke Rombaut, docente Sint-Lucas. "Echte briefings, echte klanten. Reclame is zo tijdsgebonden, elke week zijn er andere inzichten en studenten leren veel van de constructieve kritiek. Ze zien hier ook dat de lat hoog ligt."
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]