24i en SpotX: adverteermogelijkheden voor connected-tv

Innovation / Marketing / Media / News

47157924i, producent van internet tv apps, is een samenwerking aangegaan met video ad serving platform SpotX. Door de samenwerking is 24i de eerste app-ontwikkelaar in de Benelux die adverteermogelijkheden voor connected-tv biedt. 24i en SpotX spelen hiermee in op de behoefte van uitgevers en broadcasters om interactieve advertenties, realtime en uniek, voor connected tv beschikbaar te maken. « Een evolutie van videomedia, » aldus diverse opdrachtgevers van 24i.

De toenemende vraag naar interactieve advertenties is een reactie op de extreme stijging van het aantal huishoudens met een connected tv, oftewel een televisie die directe toegang tot het internet biedt. « Alleen al in 2016 is het aantal Vlaamse huishoudens met een connected tv naar bijna 40 procent gestegen, » vertelt Martijn van Horssen, ceo van 24i. « In vergelijking met 2015 betekent dit een stijging van meer dan 10% Het is dan ook niet zo vreemd dat wij in het afgelopen jaar in toenemende mate van onze klanten, de grote broadcasters in België, vragen kregen over advertentiemogelijkheden in hun app. Door de samenwerking met SpotX kunnen wij nu aan deze behoefte voldoen en is het mogelijk om advertenties op programmatic wijze in de apps te vertonen. Hierdoor leveren we interactieve advertenties voor tv, realtime en met een unieke identifier, zodat de kijker niet vijfmaal dezelfde advertentie te zien krijgt. » 

SpotX is het eerste Benelux videoadvertentieplatform dat zich heeft gespecialiseerd in de digitale advertentiemarkt voor televisiereclame. « Na onze samenwerking met Roku, de Amerikaanse digitale-mediaspeler voor over-the-top content, was het een logische stap om soortgelijke samenwerkingen ook in Nederland aan te gaan, » klinkt het bij Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX. « In 24i vonden wij de ideale partner. Niet alleen bedienen we dezelfde opdrachtgevers zoals STER, RTL en Branddeli, maar we delen ook dezelfde visie en strategie om in de komende jaren het televisiescherm volledig programmatic te ontsluiten. »