Aldi-folder valt twee keer in de prijzen

Awards / News / Retail

Elk jaar wordt de ‘Folder van het Jaar’ gekozen, een verkiezing georganiseerd door BD MyShopi. Dankzij de massale stemmen van het publiek won de Aldi-folder voor de derde keer op rij de publieksprijs in de categorie ‘Supermarkten’.

Dit jaar werd niet alleen de consument overtuigd, maar ook de professionele vakjury. Een primeur voor Aldi, die zo twee prijzen mee naar huis mocht nemen. De juryleden apprecieerden onder meer de inspanningen van de Aldi-folder in het verder verhogen van klantenbetrokkenheid, de consequente bijdrage aan de opbouw van Aldi als merk en de sterke herkenbaarheid van de folder voor de klant.

Gevestigde waarde

“We zijn enorm fier dat onze folder dit jaar maar liefst twee keer tot de beste van België is verkozen: door publiek én door professionals uit de sector. We bedanken iedereen die op de Aldi-folder gestemd heeft,” zegt Isabel Henderick, managing director marketing & communication bij Aldi. “Deze bekroning is het resultaat van de inzet van de MarCom-afdeling, de afdeling Category Management en ons creatief bureau BOA.”

Met deze erkenning wordt het belang van de Aldi-folder voor de consument nog maar eens bevestigd. Zelfs in tijden van digitalisering blijft de fysieke Aldi-folder een gevestigde waarde. “Met onze folder informeren én inspireren we de Belgische consument. Elke week worden 4,6 miljoen exemplaren verdeeld, waarvan de meerderheid aan huis. Voor vele Belgen is het doorbladeren van de Aldi-folder dan ook een vast wekelijks ritueel,” vervolgt Henderick.

Koopkracht

De Aldi-folder laat de consument toe om op een slimme manier zijn boodschappen te plannen, leg Henderick uit. “De consument is graag op de hoogte van interessante aanbiedingen aan de beste prijs-kwaliteit. Elke week communiceren we in onze folder onze verspromo’s, eenmalige acties en nieuwe producten. Op die manier dragen wij als discounter ons steentje bij aan de koopkracht van de Belgen.”

De retailer houdt ook rekening met het duurzaamheidsaspect van de folder. Zo wordt de Aldi-folder gedrukt op 100% gerecycleerd en FSC-gecertifieerd papier. Bovendien kan de consument de folder ook digitaal raadplegen op de Aldi-website, via de Aldi-app en op meerdere online folderplatformen.