Brailleliga en The Crew vieren My Independence Day

Crea / News

De Brailleliga, opgericht in 1920, heeft als missie het ondersteunen en begeleiden van blinde en slechtziende personen die ten volle wensen deel te nemen aan alle niveaus in de samenleving.

Op 21 maart ging de "Week van de Brailleliga" van start, een sensibiliseringscampagne waarin de zelfstandigheid van blinde en slechtziende personen centraal staat. Voor deze gelegenheid heeft The Crew een communicatiecampagne opgezet rond "My Independence Day". Dit concept is gebaseerd op de waarden zelfstandigheid en trots en herinnert ons aan het aangename gevoel dat we hebben op de dag dat we erin geslaagd zijn iets zelfstandig te doen.

We ontdekken het ware verhaal van Maarten (8 jaar) die erin slaagt alleen zijn veters te strikken, net als zijn schoolkameraadjes, en die dankzij de Brailleliga elke dag een beetje meer zelfstandigheid verwerft. En het verhaal van André (75 jaar) die, dankzij een opleiding in nieuwe technologieën, zijn zelfstandigheid heeft weten te bewaren.

De sensibiliseringscampagne is opgezet in samenwerking met productiestudio Toast en mediabureau Wavemaker. De campagne wordt 360° uitgerold: een 30'' televisiespot, online video, radiospotjes, content voor sociale media, organische banners, affiches,... 

Credits

Agentschap: The Crew

Contact: Luc Botten, Christine Massin, Charlotte Santens

Account team: Suzy De Vos, Luc de Tillesse, Charlotte Santens

Strategy: Damien Walckiers

Creative Director: Damien Walckiers

Creative team: Delfina Veron

Copywriting: Jerome Van Den Broeck, Marko Leus

Film Production company: Toast

Radio Production company: Bleu nuit

Project Manager: Suzy De Vos

Web Content Manager: Charlotte Santens

HTML Developer: Alessandro Rastelli