2dehands meer dan alleen tweedehands

Crea / News / Retail

2dehandsHet leven staat niet stil en 2dehands.be evolueert mee. Per 9 januari gaat het handelsplatform verder als 2dehands, met een nieuwe naam en een volledig nieuwe en frisse look & feel. Happiness Brussels zorgt voor een nieuwe branding en voor een nieuw campagne.
2dehands is populairder dan ooit, dat blijkt ook uit het aantal bezoekers van de site. Maandelijks telt het handelsplatform zo’n 3.200.000 unieke  bezoekers. Het platform blijft jaar na jaar met 20% groeien. Dit zijn niet alleen kopers en verkopers van tweedehands spullen, maar steeds vaker mensen die op zoek zijn naar nieuwe producten, aangeboden door professionele verkopers. Petra Baeck, head of marketing van 2dehands: “We zijn het meest bezochte handelsplatform van het land. Wat ons platform uniek maakt, is dat mensen bij ons komen met een koopintentie. Dit maakt ons ontzettend relevant voor particulieren die willen verkopen, maar ook professionele verkopers vinden meer en meer de weg naar ons platform. Uit intern onderzoek blijkt dat onze bezoekers ervoor openstaan om ook nieuwe producten aangeboden te krijgen, zolang ons aanbod maar relevant is. Hierdoor kunnen ze bovendien meteen de prijs van een tweedehands met een nieuw product vergelijken en vervolgens op ons platform kiezen wat ze willen.”
Het was tijd om die evolutie ook duidelijk te maken in communicatie. Daarom werd gekozen voor een nieuwe look & feel van het 2dehands-merk dat beter aansluit bij die nieuwe realiteit. Hoewel er meer ‘nieuw’ aanbod is van professionele verkopers, werd toch besloten om de kern van de naam, namelijk 2dehands, te behouden. 2dehands geniet immers een heel grote naambekendheid en staat voor onze bezoekers gelijk aan ‘samen de beste deal sluiten’, ongeacht dit nieuwe of tweedehands producten zijn,” zegt Petra Baeck. Vandaag verloopt meer dan meer dan 65% van alle bezoeken via een mobiel toestel, het grootste deel daarvan via de app. “Het weglaten van .be in onze communicatie is dan ook een logisch gevolg,” aldus Petra Baeck.

De rebranding wordt extra kracht bijgezet met een on- en offline reclamecampagne (waarover later meer) die toont hoe 2dehands een rol speelt in zowel de kleine als grote veranderingen in ons leven. Het aanbod op het handelsplatform is zo ruim dat je voor elke fase in het leven een oplossing vindt: zowel om te kopen als om te verkopen.

“De nieuwe tv-spots tonen op een emotionele, bijna intieme manier hoe 2dehands een essentiële bijrol kan spelen in de belangrijke momenten van dat alsmaar voorbij hollende leven van elk van ons. Door de lat hoog te leggen in craft en cinematografie, zijn we erin geslaagd om die emotie extra kracht bij te zetten,” vult Geoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness Brussels aan. De campagne start op 9 januari op televisie, online en radio.
Credits:
Client: 2dehands
Contacts Client: Petra Baeck, Greet Goegebuer, Maarten Janssen
Agency: Happiness Brussels
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
CD: Katrien Bottez
Creation: Tadas Maksimovas, Chris Ross-Kellam
Head of Design: Dries Lauwers
Strategic Director: Els Raemdonck
Group Account Director: Hans Smets
Account Manager: Tine Van Hasselt
Agency Producers: Sophie Gunsbourg, Bart Vandemaele
Motion designer: Matthias Vandenbosch
Head of Design: Dries Lauwers
DTP: Romaine Dhainaut, Kassandra Donia
Film Production: Latcho Drom
Directors: Manu Coeman, Chris Ross-Kellam
Sound studio: Raygun
Sound design: Peter Baert