300.000 harten voor dieren (op Facebook)
Het maandblad Hart voor Dieren bestaat al sinds 1988 en wordt door Vipmedia Publishing & Services uitgegeven in Vlaanderen (30%) en Nederland (70%). De PR en advertentieregie van Hart voor Dieren België worden verzorgd door het communicatiebureau Moizo. In december 2011 werd gestart met de opzet van een Facebook-community voor beide landen. In september 2015 registreerde men de 250.000ste volger. Nog geen acht maanden later nadert de kaap van de 300.000, waarmee men per week meer dan 1.150 nieuwe registraties kent. Deze groei had men nooit kunnen voorspellen. Maar Facebook is emotie en daar horen (huis)dieren heel intens bij, wat meteen het succes van deze Hart voor Dieren-community verklaart.
Hart voor Dieren zet samen met de adverteerders in het magazine, de Facebook-tool regelmatig voor campagnes in. Geen platte commercie want dat werkt storend voor de fans. Men gaat voornamelijk voor het lanceren van leuke (foto)wedstrijden of educatieve video's. Via de video's komt met rechtstreeks op de Hart voor Dieren-website, zodat hierdoor extra bezoekers gegenereerd worden. De website brengt verschillende categorieën filmpjes, een blog en instagram waarop de lezers actief kunnen deelnemen. Zo bereikt Hart voor Dieren via het magazine, de website, Facebook, Twitter en de online nieuwsbrief vlot 1 miljoen dierenliefhebbers in Vlaanderen en Nederland.
Terzijde: van alle dierenfilmpjes, zijn die met katten het meest populair, volgens onderzoek van frank.news. Als je alleen al zoekt op kattenfilmpjes, krijg je al meer dan dertig miljoen hits. Met als één van de grootste hits Grumpy Cat. De kat, en dan vooral de eigenaar, is hier inmiddels rijk mee geworden. Niet alleen dankzij de advertentie-inkomsten, maar ook door de merchandising.