Coca-Cola Creations brengt K-popwereld tot leven

Marketing / News

Het wereldwijde fenomeen K-pop is niet alleen een muziekgenre overgewaaid uit Zuid-Korea, het is ook een subcultuur, met zijn eigen documentaires, kledingstijl en nu ook drankje. Coca-Cola lanceert namelijk Coca-Cola K-Wave Zero Sugar, geïnspireerd door de passie van K-popfans. Naast een limited edition smaak biedt deze nieuwe creatie fans unieke interactiemogelijkheden met iconische K-popartiesten. Hiermee lanceert het merk ook meteen de eerste limited edition Coca-Cola Creations van 2024.

Coca-Cola Creations is een wereldwijd innovatieplatform dat nieuwe expressievormen opzoekt, gedreven door samenwerking, verbeeldingskracht en culturele connecties. Coca-Cola geeft zo een nieuwe uitdrukking aan de geliefde Coca-Cola Zero Sugar via limited editions.

Coca-Cola K-Wave Zero Sugar is de zesde smaak in het rijtje van Europese lanceringen binnen het Creations-platform, na onder andere een limited edition in samenwerking met wereldwijd bekende artiest Marshmello en Coca-Cola 3000. Zowel de smaak als het ontwerp van het blikje van deze laatstgenoemde creatie werd ontwikkeld met behulp van artificiële intelligentie.

Naast de limited edition smaak van Coca-Cola K-Wave werken drie van de populairste K-popgroepen, Stray Kids, ITZY en NMIXX, samen met K-popicoon Jin Young Park (J.Y. Park) om fans onverwachte ervaringen te bieden. Zo hebben de groepen de handen in elkaar geslagen om “Like Magic” te maken, een K-popsong met bijbehorende clip, geproduceerd door J.Y. Park.

Naar aanleiding van de lancering van de song en bijhorende video kunnen fans ook zelf deel uitmaken van de videoclip, met de “Like Magic” Fan Music Video AI Experience. Tijdens deze AI-ondersteunde ervaring worden fans ondergedompeld in de levendige wereld van een K-Pop-muziekvideo en kunnen ze het scherm delen met hun idolen. Concreet kunnen ze de videoclip van “Like Magic” personaliseren met hun eigen stem, naam en gezicht. Eenmaal klaar kunnen de fans hun gepersonaliseerde cameo in de videoclip eenvoudig downloaden en delen met vrienden op sociale media.

De lancering van Coca-Cola K-Wave Zero Sugar gaat ook gepaard met een limited edition modecollectie in samenwerking met Private Policy, een genderlessmodemerk uit New York. De collectie met kleding en accessoires omvat onder meer T-shirts, hoodies, sweatshirts, petten, juwelen en riemen.

Coca-Cola K-Wave Zero Sugar is vanaf midden februari in België verkrijgbaar in de winkelrekken van Carrefour, alsook in O’Tacos- en Kinepolis-vestigingen overheen het land, zolang de voorraad strekt.