48 uur om de media van morgen uit te vinden

Inventer le média de demain - intro beeld - pub7-2013

Vertaalde artikels

Op 24, 25 en 26 mei ging in Brussel de eerste Belgische editie van Medialab Session, een Startup Weekend in het teken van media, door.
Doel: deskundigheid uitwisselen onder journalisten, ontwikkelaars, designers en ondernemers om, in 48 uur tijd, gestalte te geven aan een innovatief mediaproject, dat aan het einde van het weekend werd voorgesteld aan een jury van experts.
Om de kandidaten te ondersteunen waren er bekende coaches aanwezig die de missie meekregen de deelnemers aan te zetten om goede vragen te stellen. "Het gaat vooral om nadenken en expirimenteren", preciseert Romain Saillet, oprichter van Medialab Session: het doel is om de deelnemers van de middelen te voorzien die hen in staat stellen om het denkproces ook na het weekend verder te zetten.
Van de 5 gepresenteerde projecten heeft de jury Target'Art geselecteerd: een project van Sache Langlois (22 jaar) dat banden willen creëren tussen de consumenten van culturele evenementen, met behulp van een webplatform en een mobiele applicatie die refereren aan de evenementen en de gebruikers de kans geven om te reageren en te interageren.
Het evenement had plaats in de European Communication School. Omdat deze een bijzonder belang toekent aan digitale communicatie, heeft de ECS een Master in Digitale Communicatie op poten gezet, met de bedoeling om studenten beter voor te bereiden op het nieuwe ecosysteem.