621 pedofielen lezen advertentie Wunderman Thompson voor Stop it Now!

Crea / News

“Zo’n 621 pedofielen lezen deze krant, en dat willen we zo houden.” Met deze opvallende headline adverteerde Stop it Now! op 8 augustus paginagroot in De Standaard, als een van de twintig geselecteerde non-profitorganisaties voor de Solidariteitsprijs.

Stop it Now!, de hulplijn voor personen die zich zorgen maken over hun seksuele gevoelens tegenover minderjarigen, wil met de advertentie het taboe rond pedofilie doorbreken. Want 1% van de mannelijke bevolking kampt met pedofiele gevoelens, maar het grote merendeel daarvan gaat nooit over tot strafbare daden. Pedofielen zijn daarom dus nog géén kindermisbruikers, en dat wil de organisatie zo houden door het gesprek over het onderwerp te openen. De advertentie is een creatie van Wunderman Thompson Antwerpen.

Ter herinnering: de twee winnaars van de wedstrijd worden na een stemming door de lezers en een vakjury in september bekendgemaakt. Ze mogen later dit jaar elk nog tweemaal gratis ­paginagroot in De Standaard adverteren.

CREDITS:

  • Agency: Wunderman Thompson Antwerp
  • Client: Stop it Now!
  • Client contact: Minne De Boeck
  • Executive Creative Director: Kristof Snels
  • Creative Directors: Kasper Janssens, Arjen Tarras
  • Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
  • Account team: Emilie van der Meijden
  • Strategy: Alexander Kolenberg
  • Design: Bob Goor
  • DTP: Theo Hagtingius