Van sleuteltje tot stadsfiets

Crea / News

sladdaDe nieuwe fiets van IKEA werd afgelopen maand bekroond met liefst twee prijzen: de prestigieuze Red Dot Best of the Best design-award en de Good design award. Om dat in België bekend te maken, bedacht DDB Brussels een leuke print-advertentie met als creatieve invulling: het iconische IKEA-sleuteltje. Daarmee wordt ingespeeld op de typische IKEA-montage die ook voor deze nieuwe stadsfiets geldt. Het framework van SLADDA is dan wel gemonteerd. Het stuur, de trappers, de reflectoren en het zadel dienen na aankoop wel nog zelf gemonteerd te worden...

Credits

Campaign: SLADDA Bike

Client : IKEA Belgium

Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert

Agency : DDB Brussels

 

CD : Peter Ampe & Odin Saillé

Creation : Lex Segers, Sjors Roovers

Strategy : Jorian Vanvossel

Account team : Francis Lippens, Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal

 

Graphic designer : Arnaud Hemroulle

Studio : Adam Kozlowski