De stille kracht van Waterloo

Communication / News

Voor veel creatieve bureaus is Waterloo, slecht 13 km ten zuiden van Brussel, een strategische uitvalsbasis, een verlenging van de hoofdstad.

De 200ste verjaardag van de Slag van Waterloo leverde meer dan 5.000 artikels en meer dan 500 televisie-uitzendingen over de hele wereld op.

In het rustige en gezapige Waterloo wonen gelukkige en fiere inwoners. Het heeft zo zijn eigen bedaarde sfeer. Wordt de streek niet omschreven als de tuin van Brussel? De gemeente bouwt al sinds jaren aan een culturele en sportieve stad waar het aangenaam wonen is. De streek trekt dan ook steeds meer inwoners aan en dus ook creatieve bureaus die van de aanwezige rust houden. Toch is die liefde beperkt en houden de bureaus hun slagkracht liever in de hoofdstad. Ze beschouwen Waterloo dan ook vooral als een strategische voorpost. “Het is centraal gelegen en is interessant om zowel grote klanten en adverteerders uit Brussel te ontmoeten als om de kleinere lokale adverteerders uit het Waalse gewest te bereiken,” vertelt Coralie Gak, digital expert bij Size Communication. “Dat laat ons toe om een ruim en gevarieerd aantal klanten te bedienen.” Waterloo als tussenzone?

Aanvankelijk ging het inbound marketingbureau Size Communication van start als klassiek reclamebureau. Maar met de digitalisering van het vak is het radicaal van richting veranderd. (...)

Lees het volledige artikel in PUB 2 van de jaargang 2017...