7Dimanche in een nieuw zondagskleed

Crea / Media / News

7D1709-FACEBOOK-7Dimanche-600x600px3Met het oog op een moderner imago neemt 7Dimanche een nieuwe visuele identiteit aan en plaatst het weekblad zijn troeven ten opzichte van andere media in de kijker. Om de metamorfose in de verf te zetten, krijgt 7Dimanche een gloednieuw logo en wordt een naambekendheidscampagne gelanceerd. Steunend op de baseline, die voortaan “ça change du quotidien” luidt, wil de krant zijn lezerspubliek vanuit een ander, opener en dynamischer perspectief benaderen. Het zondagse ritme verschilt immers van dat van de andere dagen in de week. De krant wil de band aanhalen met zijn 690.430 lezers, onder wie 80 % trouwe lezers (die vrijwel elke week de krant lezen). “De naambekendheidscampagne vertrekt vanuit onze zondagse gewoonten of afspraakjes: uitslapen, uitgebreid ontbijten, gezellig eten met het hele gezin en ... 7Dimanche lezen, onontbeerlijk voor een geslaagde zevende dag,” aldus Stéphanie Legros, marketingverantwoordelijke bij 7Dimanche.7D1709-FACEBOOK-7Dimanche-600x600px2

De campagne werd uitgewerkt door het bureau Shake  en is vanaf deze week te zien. Met een ludieke insteek wordt de krant in verband gebracht met typisch zondagse gewoonten, als weekblad op maat van deze bijzondere dag in de week. De campagne zal enkele weken lopen en wordt uitgerold in dagbladen, magazines, op sociale netwerken en affiches verspreid over het net van de MIVB. Een reclamespot van 20 seconden – gedraaid in samenwerking met studio Jekyll n’ Hyde – zal in filmzalen, op het internet en de digitale reclamepanelen in de Brusselse metrostations te zien zijn.

7D1709-FACEBOOK-7Dimanche-600x600px1