NRJ: media met een missie voor een duurzamere wereld
{Partner Content}
NGroup (Nostalgie, NRJ, Nostalgie+, NRJ+ en Chérie) is een bedrijf dat zich bewust is van de huidige uitdagingen en op zijn eigen manier probeert de wereld beter te maken.
Al enkele jaren zet NGroup zich in voor de opbouw van een duurzamere wereld. In 2020 was NGroup het eerste Franstalige mediabedrijf dat zich aansloot bij de duurzame ontwikkelingsdoelen van de VN.
Bij NGroup zijn de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties een leidraad geworden. Ze verlichten de verschillende acties van het bedrijf, zowel intern als extern.
Om deze 17 doelen onder de aandacht te brengen, heeft NGroup de podcast « 17 chansons pour changer le monde ». gecreëerd. Elk doel wordt uitgelegd aan de hand van de tekst van een lied. Het bedrijf ziet muziek als een klankbord voor wereldwijde uitdagingen.
Concrete acties om de CO2-voetafdruk te beperken
NGroup hecht veel belang aan het beperken van zijn CO2-impact en voert ambitieuze maatregelen door om dit te bereiken. In 2023 zijn er 130 zonnepanelen geïnstalleerd op het dak van het hoofdkantoor van NGroup in Evere. Deze dekken 20% van het jaarlijkse elektriciteitsverbruik, wat overeenkomt met 50.165 kWh.
NGroup moedigt zijn werknemers aan om zich per fiets of met het openbaar vervoer te verplaatsen. Poolfietsen (deelfietsen) staan ter beschikking van de werknemers.
Ten slotte staan vliegreizen niet meer toe, en raadt NGroup aan om de trein te gebruiken, tenzij de uitzending en logistieke vereisten een timing opleggen die met de trein onmogelijk te respecteren is.
NRJ, actie voor de planeet
Naast de beslissingen van NGroup, zet radiozender NRJ zich in om zijn publiek bewust te maken via concrete acties.
NRJ is partner van de Liège Clean Walker en de World Clean Up Day. Dit is een wereldwijde campagne voor openbare netheid. De teams van NRJ zetten zich elk jaar ook in om stranden schoon te maken tijdens de Eneco Clean Beach Cup. In 2023 werden 26 stranden grondig opgeruimd door luisteraars en presentatoren van NRJ.
NGroup bereikt dagelijks meer dan 930.000 mensen, wat een grote verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Het bedrijf verplicht zich ertoe jaarlijks een impactrapport te publiceren. Er worden voortdurend nieuwe acties overwogen om nog meer bij te dragen aan een samenleving die respectvol is voor mens en planeet.