A pirate says ‘AARRR’: growth hacking met Vanksen

Marketing / News / Research

Wie in digitale sferen werkt, heeft ongetwijfeld al gehoord van Growth Hacking. De term is enkele jaren geleden ontstaan binnen de startups van Silicon Valley en werd geïntroduceerd door Sean Ellis.

“I worked with the engineers to utilize technology for what was, to them, an unconventional purpose: to craft novel methods for finding, reaching, and learning from customers in order to hone our targeting, grow our customer base, and get more value from our marketing dollars.” – Sean Ellis

Growth Hacking is een nieuw vakgebied en een combinatie van marketing, data en techniek. Een growth hacker werkt met een procesmatige methode experimenten af om het aantal klanten te laten groeien. Ideaal voor startups vanwege de beperkte budgetten en middelen, maar het leent zich ook voor grotere bedrijven.

Vanksen, het digitaal bureau gespecialiseerd in digitale communicatie en webmarketing, onderzocht hoe de B2B-sector uit deze methode inspiratie kan putten om online leads te genereren. De studie gaat onder meer dieper in op de AARRR-methode (klanten gaan altijd vrijwel altijd door vijf stadia: Acquisition, Activation, Retention, Referral & Revenu), hoe u uw online acties beter kan meten en evalueren en illustreert ook enkele practical cases.

De volledige studie kunt u hier inkijken.