Aan media geen gebrek in Gent

Communication / Media / News

Sfeerfoto-panorama-StadGent-CVE-20160824-StadGent-001

Stad Gent

Gentenaars hebben de reputatie koppigaards en dwarsliggers te zijn. Niet meer dan logisch dus dat de vrijgevochten Arteveldestad over heel wat eigen media beschikt om hen te bedienen. In Gent vind je radio- en televisiezenders, maar ook magazines en zelfs een unieke stadskrant.

AVS

AVS

Dat Gent een rijk medialandschap heeft, blijkt al uit het feit dat het nog de enige Vlaamse stad is met een eigen stadskrant: De Gentenaar. Hoewel het een zusterkrant is van Het Nieuwsblad, waarbij het nationale nieuws van die krant aangevuld wordt met regionale pagina’s, heeft ze haar eigen Gentse identiteit. De Gentenaar heeft een sterke historische band met de stad en na meer dan 100 jaar is het nog altijd een waardevol merk, zegt Jan Claeys, chef van De Gentenaar. “Momenteel verkopen we 22.000 kranten per dag, met een bereik van 91.000 mensen. Dat wil zeggen dat één op drie inwoners van de stad ons leest.”

RADIO2OVL_VRT Radiohuis

Radio 2 Radiohuis Gent

Meer lezen? Dat doet u in het nieuwste nummer van PUB. In dat nummer gaan we ook in op het fenomeen ‘social TV’ en vervolgens op een onderwerp dat daar nauw mee verbonden is: targeted (of addressable) advertising. En we blikken terug op de geslaagde lancering van BAM.

Voorts gaat PUB de politieke toer op. Dat wil zeggen: we weten (net als u, uiteraard) dat er in 2018 én 2019 verkiezingen komen. De komende nummers gaan we daar uitvoerig op in. We geven alvast de aftrap met een interview met politicologen Nicolas Baygert en Stefaan Fiers. Hoe verliep de vorige campagne? En verkoop je een partij zoals een merk?

PUB ging op bezoek bij het bureau Stratégie, in het wondermooie Hermée. En It Runs In The Family werd een Ten Huize Van Greet Wachters en Stef Selfslagh, een koppel met een bureauverleden en nu actief bij Thomas More (zij) en De Morgen (hij).

En nog: Bart De Waele en Luc Eeckhout antwoorden op de vraag of robotisering jobs in de communicatiesector verloren doet gaan. Nico Tempelaere (JUSt.Agency) schreef een boek over sociale media. Er zijn de new kids in town, en columns en bijdragen van onder meer Sebastien Van Reet (Flexus), Nicolas Lambert (Fairtrade Belgium), Niklas Andries (Panamagroup) en Thierry Van Durme (Sonicville). En of Kim Jong-Un een idool is van Joe La Pompe weten we niet, maar wij zijn alvast fan van de advertenties die Joe terugvond over de Noord-Koreaanse ‘rocket man’.