A$AP Rocky en Klarna laten hun lockdownlook achter zich

Crea / News

Uit recent onderzoek van Klarna, expert op het gebied van shopping en betalingen, blijkt dat het leeuwendeel van de consumenten wereldwijd hun shopgedrag hebben aangepast tijdens de lockdown. Dat deel ligt het hoogste in België (65%) en in ons buurland Nederland (64%). We shoppen méér, minder of gewoon andere items dan voordien. Data toont aan dat 62% van de Belgen wachten tot de pandemie écht voorbij is voor ze opnieuw investeren in een nieuwe garderobe. Van een volledige nieuwe outfit kopen tot het restylen van modestukken die je al in je kast hebt hangen: we zijn wél allemaal ontzettend enthousiast om ons terug op te kleden en meer aandacht te besteden aan onze look. Een verrassende 72% van de Belgen geeft aan zich meer op te kleden na de pandemie. En daar wil A$AP Rocky, muzikant, stijlicoon en ondernemer, bij helpen... 

Rocky, die eerder werd aangekondigd als Klarna’s nieuwste aandeelhouder en CEO voor één dag op 1 juni 2021, is te zien in social content en een korte film van het merk. Hierin is een fragment te horen van de nieuwe track van A$AP Rocky die pas later deze zomer uitkomt. Het nummer is gericht op het inspireren van mensen om hun gevoel voor stijl weer te ontdekken. 

“Het is niet aan mij om te bepalen wat mensen moeten dragen of hoe ze het moeten dragen. Ik help Klarna echter graag met het creëren van een centrale plek waar mensen hun eigen stijl kunnen herontdekken. Het bieden van dergelijke fashion inspiratie sluit goed aan bij de adviserende rol die ik al jaren heb in de fashionwereld,” zegt A$AP Rocky.

“Na een uitdagend jaar, begint de wereld langzaam weer op te krabbelen. Het is tijd om weer te gaan genieten van het gevoel dat je krijgt als je jezelf goed en stijlvol kleedt,” zegt David Sandström, CMO van Klarna. “A$AP Rocky’s innovatieve mindset en zijn onfeilbare gevoel voor stijl en creativiteit, sluiten perfect aan bij Klarna’s activiteiten. Samen willen we ervoor zorgen dat mensen wakker worden uit hun fashion winterslaap en hen aanmoedigen om zichzelf door middel van fashion weer te uiten.”

De campagne is wereldwijd gelanceerd en loopt tot en met juli op televisie, social media, online en DOOH-platformen.