AB brouwt upgrade voor Petrus Tradition

Petrus

Crea / News

PetrusNa de lancering van de Petrus Sour-bieren in de VS was de tijd rijp voor de rebranding van de drie Petrus Tradition-bieren op de Belgische markt. De Blond-, Dubbel- en Tripel-broertjes kregen van de brouwmeester een geactualiseerde receptuur in de 33cl- en 75cl-flessen gebotteld. Brouwerij De Brabandere wil daarmee vernieuwen en marktaandeel nemen in een segment waar de meeste bieren achteruit bollen.

De uitdaging bestond er voor AB in om een vernieuwend design te ontwikkelen, dat het evenwicht hield tussen de brand in a bottle (onthaasting, weg van de ratrace, finding your balance in beer and life) en de authentieke traditionele waarden van de brouwerij. De bierliefhebber moet na het werk of samen met vrienden makkelijk de weg vinden naar het bier dat past bij een ontspannen stemming: Petrus Tradition, find your #Petrusmoment.

Petrus

Ruwe designs en moodboards lagen aan de basis van enkele werkmeetings met Bert De Brabandere (bestuurder) en Guillaume Lambrecht (marketing verantwoordelijke), zo legt men uit bij AB: "Door kort op de bal te spelen kwamen we snel op de geschikte piste en konden we energie steken in uitgepuurde decoraties, kleurstellingen, extra koperinkten en drukproeven. Zo werd authenticiteit onderbouwd met doordachte verwijzingen naar ingrediënten en elementen uit het brouwproces, zoals de koperen brouwketel."

Petrus

Het nieuw design wordt toegepast voor labels 33cl en 75cl, bierviltjes, clips, vatenlabels,… AB bedacht tevens het concept voor de visuals rond onthaasting en samen genieten met vrienden. Het zijn herkenbare beelden geworden, met de focus op het bier en een dromerige ontspannen omgeving thuis en in de bruine kroeg.

Petrus