AB en Recytyre controleren uw bandenspanning

Recytyre

Crea / News

Recytyre
In 2014 telde België liefst 650.000 bedrijfswagens, en velen daarvan rijden met een foute bandenspanning. Daarom lanceerden AB en Recytyre de 'vergeetjefleetniet'-campagne, het b2b-zusje van de succesvolle 'vergeetjebandniet'-campagne, die dit jaar opnieuw loopt. Hoofddoel van beide campagnes? Het bewust maken van het belang van de juiste bandenspanning. Dat is goed voor de veiligheid, voor de natuur en voor een jaarlijkse besparing tot 300 euro per wagen.
De campagnesite www.vergeetjefleetniet.be geeft fleetmanagers alle instrumenten om hun collega’s te overtuigen en bij de campagne te betrekken: tips&tricks, personaliseerbaar campagnemateriaal, een wedstrijd om een fleet check-up te winnen… Daarnaast optimaliseerde AB ook de consumentencampagne uit 2014, en met resultaat, want de online traffic naar www.vergeetjebandniet.be was na amper drie weken al vertienvoudigd vergeleken met vorig jaar. Een online wedstrijd, die nog tot 31 december loopt, daagt sitebezoekers dan weer uit om een origineel geheugensteuntje te posten en een set winterbanden te winnen. De opvallendste nieuwigheid is echter wel 'truckvertising': het maken van reclame op vrachtwagens, volgens AB het perfecte medium om hun doelgroep tijdens relevante momenten te bereiken.

Credits:
Client: Recytyre
Contacts: Wouter Müesen
Agency: AB
Creative director: Piet Coucke
Artdirector: Mike Bral
Copywriter: Marc Pauwels
Accountdirector: Lien Desmet
Radio production company: Raygun
2D instructiefilm: Plan78
Fotografie: Lieven Dirckx
Media: radio, internet, POS, activaties, truckvertising