Veilige banden? Te weinig Belgen zijn zich bewust van de problematiek. Toch is het heel belangrijk, ook voor het milieu en zelfs de portemonnee. Wie met goed opgepompte en veilige banden rijdt, verbruikt nu eenmaal minder brandstof. AB ontwikkelde voor Recytyre een campagne waar je moeilijk naast kan kijken. Ze loopt nog tot eind februari.
Alle campagnewegen leiden naar www.veiligeband.be. Je vindt er een voorafgaand onderzoek dat het BIVV uitvoerde voor Recytyre. Bottomline: Belgen zetten hun beperkte kennis over veilige banden nog te weinig om naar correct gedrag.
De officiële campagneaftrap werd gegeven door drie online video’s met enkele schattige peuters in de hoofdrol. Zij proberen papa en mama op onovertroffen wijze duidelijk te maken dat ze dringend hun bandenspanning moeten checken. Ook een aantal influencers gaven op hun social mediakanalen een draai aan het campagneconcept en maakten hun eigen video’s. Zelfs Thor, de bekendste Belgische kat met meer dan 140.000 Instagram volgers.
Nog meer peutergeluiden waren te horen in het radiospotje op nationale zenders. Verder stuntten MnM-presentatoren Peter Van De Veire en Julie Van Den Steen met een filmpje, waarin ze op een kletsnat circuit aan den lijve ondervonden wat het verschil in remafstand is tussen goed versus slecht opgepompte banden. Een week later kregen de winnaars van de wedstrijd op veiligeband.be een slipcursus op datzelfde circuit, tijdens een live radio-uitzending van MNM. POS-materiaal bij honderden bandencentrales en Q8-stations vervolledigde de campagne.
Recytyre organiseert en stuurt de milieuverantwoorde inzameling en recyclage van de afvalbanden in België.
https://www.instagram.com/p/BPvGFc0h_B9/
Fiche
Client: Recytyre
Contact: Wouter Müesen
Agency: AB
Creative director: Piet Coucke
Artdirector: Mike Bral
Copywriter: Marc Pauwels
Accountdirector: Lien Desmet
Accountmanager: Helle Detavernier
Radio production company: Raygun
Film production company: Landvogel
Media: internet (display bannering en online video), radio, influencer marketing, POS, social media
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]