De bandenspanning checken is kinderspel. Maar daarom hoeven de kinderen het toch niet per se zelf te doen? Deze nuchtere vaststelling was voor AB het uitgangspunt van de nieuwe campagne voor Recytyre. Recytyre organiseert en stuurt de milieuverantwoorde inzameling en recyclage van de afvalbanden in België. Kortere remafstand, minder risico op een klapband… Correct opgepompte banden zijn belangrijker voor de veiligheid dan velen beseffen. En wie met veilige banden rijdt, verbruikt ook minder brandstof: goed voor het milieu én de portemonnee. De site www.veiligeband.be vertelt er alles over.
In een serie online video’s en in radiospots geven kinderen er hun ouders stevig van langs. “Pa, hoe dat gij ooit uw rijbewijs gehaald hebt?” De campagne houdt volwassenen een spiegel voor. Kinderen geven pa en ma onder hun voeten, net zoals grote mensen dat gewoonlijk tegen hen doen. En of de kids gelijk hebben! Een knap vervolg op de babyvideo’s van begin dit jaar. Die waren goed voor een YouTube Ads Leaderboard Award (plaats 1 én 2) als best bekeken YouTube-video in het eerste trimester van 2017.
De campagne van AB voor Recytyre loopt nog een maand.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]