AB InBev, UZ Leuven, KU Leuven en stad Leuven slaan de handen in elkaar voor het pilootproject ‘Smart Drinking Leuven’, zo meldt de website van UZ Leuven. Dat project wil tegen eind 2020 overmatige alcoholconsumptie - meer dan 14 eenheden voor vrouwen en meer dan 21 eenheden voor mannen per week - in de stad Leuven met 10 procent doen dalen.
Om deze doelstelling te verwezenlijken zullen de vier partners het alcoholconsumptie in Leuven in kaart brengen aan de hand van een nulmeting, waarbij gepeild wordt naar de huidige situatie. Op basis van die meetresultaten gaan ze op zoek naar de grootste aandachtspunten, denk bijvoorbeeld aan binge drinking bij studenten, alcoholconsumptie door minderjarigen en rijden onder invloed. Die aandachtspunten wil het samenwerkingsproject dan aanpakken met innovatieve campagnes en initiatieven.
Het pilootproject maakt deel uit van de Global Smart Drinking Goals van brouwerijketen AB InBev, die wereldwijd alcoholmisbruik wil tegengaan. Na een evaluatie van het project in Leuven zal de brouwerijketen de opgedane expertise gebruiken om soortgelijke campagnes op te zetten in andere Belgische steden.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]