Op 9 november bracht Sony PlayStation de game God of War Ragnarök uit voor PlayStation 5. Om de release in de kijker te zetten, bedacht het PR-bureau ABCommunication een mysterieuze Read The Runes Benelux PR-campagne, die spectaculair overging in de Travel The Realms-activatie van TBWA in Antwerpen-Centraal.
De Read The Runes-campagne van ABCommunication trapte af met 5 indrukwekkende runestenen die verstopt werden in België en Nederland. Meer bepaald in Brussel, Luik, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Op de stenen was een raadsel in runegeschrift en een tekening gekerfd. Elke steen bevatte een unieke tekening die een wereld uit de Noordse mythologie uitbeeldde en een link had met de stad: Midgard, Niflheim, Helheim, Svartalfheim, Alfheim en Muspelheim. Aan de hand van schatkaarten konden fans op zoek gaan naar de runestenen, het raadsel oplossen en kans maken op een God of War Ragnarök Jotnar Edition. De actie werd aangekondigd door influencers, cosplayers en gaming media. Daarnaast werd er teaser info gecommuniceerd via de socials van Sony PlayStation.
Als kers op de taart werd een week later een 6de steen bekendgemaakt die deel uitmaakte van de Travel The Realms-activatie van TBWA op 14 november in Antwerpen-Centraal en de actie afsloot met een indrukwekkende apotheose. De wereld Svartalfheim werd door TBWA nagebouwd in de centrale hal en de liften en trappen werden bekleed in de branding van de game. Cosplayers waren de blikvangers van de dag en nodigden fans en voorbijgangers uit om verkleed als een gamepersonage te komen of zich ter plaatse te laten schminken in een gamekarakter. De Travel The Realms-activatie in Antwerpen paste in de internationale communicatiecampagne waarbij stations in wereldsteden omgetoverd werden in de Noordse werelden uit de game.
De campagne had als doel om de game toegankelijker te maken voor een mainstreampubliek door de passie van de hardcoregamers te verspreiden en om het boeiende vader-en zoon verhaal te vertellen van de hoofdpersonages Kratos en Atreus. Ook de community werd nauw betrokken bij de lancering. De activatie resulteerde in heel wat media-aandacht en een hype op social media rond de release van de game.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]