ABCommunication werft influencers en drones aan

Communication / News

ABCommunicationsABCommunication lanceerde een volledig nieuwe website om het uitgebreidere aanbod voor te stellen. Naast het bestaande aanbod van PR en social media-management, is er nu meer aandacht voor influencer marketing, een derde pijler die inmiddels volwassen genoeg is om los te komen van PR.

ABCommunication is specialist in content driven influencer campagnes. Het PR-bureau beschikt over een uitgebreid netwerk van Belgische social talents die deze aanpak steunen en een meer volwassen look & feel hebben dan de eerste generatie bloggers en Youtubers. Het bureau kiest zorgvuldig de content creators die bij het merk passen en maakt een creatief concept op maat. "De influencers leveren content onder de vorm van video’s of social posts die een meerwaarde hebben voor hun volgers," zo luidt het. "Door het authentieke, niet-commerciële karakter en een entertainend concept, ligt het engagement bij de doelgroep een stuk hoger. Een combinatie van PR en influencers is de ideale mix om de moeilijk te bereiken jongerendoelgroep aan te spreken. Met onze PR-achtergrond zijn we geboren verhalenvertellers en leveranciers van content die ertoe doet. Het is een bewezen aanpak met tevreden klanten zoals Sony PlayStation."

Binnen PR is het concept van de experience events verder verfijnd en geïnjecteerd met social media power. Het is al jaren een succesvol PR-product in de gereedschapskist van het bureau. Deze beleefevents voor media en communities brengen de boodschap over op een onderdompelde manier met leuke activiteiten en invalshoeken. Het event zelf genereert zo ook PR- en social content voor de aanwezigen. Daarnaast experimenteert ABC ook volop om te onderzoeken hoe de nieuwste technologieën en trends aangewend kunnen worden om de slagkracht van PR te vergroten. Zo opent drone marketing opwindende, nieuwe mogelijkheden voor PR-doeleinden waarin ABC graag wil pionieren. Daarom ging het bureau een samenwerking aan met een dronebedrijf. Drones kunnen gebruikt worden voor PR-stunts, events, het afleveren van mediakits,… Daarnaast zal ABC ook diensten aan media, filmmakers en videoproductiehuizen leveren die drones willen inzetten voor het maken van luchtbeelden (van zodra de wetgeving helemaal op papier staat). Ook virtual reality is ABC niet ontgaan. Het bureau zal nagaan wat de VR-toepassingen kunnen betekenen voor PR om journalisten en consumenten een immersive experience te bieden voor een persvoorstelling op afstand of een stunt. Denk maar aan een grote productaankondiging in het buitenland die journalisten hier live kunnen volgen vanop de eerste rij.